וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הנשיא "מטומטם" ולכן הנשיא משלם

גיל קדרון

2.7.2008 / 20:45

מנכ"ל הטלוויזיה הציבורית כינה את סרקוזי "מטומטם", והרמטכ"ל התפטר על רקע יחסיו הרעועים עמו. הפופולריות של הנשיא בשפל

אין לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי רגע אחד של נחת בארצו. בדיוק שמנסה סרקו לפנות את הזירה המקומית כדי להתמקד באג'נדה האירופית שלו, עם כניסתה של צרפת אתמול (שלישי) לתפקיד הנשיאה התורנית של האיחוד, התפטר הרמטכ"ל ומנכ"ל הטלוויזיה הציבורית פתח במתקפה חריפה כנגד סגנונו של הנשיא.

על הדרך האשים מזכ"ל המסחר של האיחוד האירופי, פיטר מנדלסן, כי סרקוזי חותם תחתיו ותחת עמדות הסחר האירופאיות, ודוחף למהלכים שיגרמו למיליוני אירופאים לאבד את מקום עבודתם. התגובה הזו הגיע לאחר שנשיא צרפת קשר בין מנדלסן לבין משאל העם באירלנד, אז דחו האירים את האמנה האירופית החדשה. "אני בהלם שהוא האשים אותי", אמר מנדלסן לרדיו ה-BBC. "הוא פוגע ומחליש את העמדות האירופאיות.

המכות האחרונות ניתכו על סרקוזי על רקע הפופולריות הירודה של "הנשיא בלינג-בלינג", כפי שהוא מכונה על ידי רבים, בגלל סגנונו הראוותני והשונה כל כך מהממלכתיות ששידרו קודמיו בארמון האליזה.

סרקוזי ביקר את לוח השידורים בטלוויזיה הציבורית, והחל לפעול על מנת להפסיק את שידור הפרסומות בה, והמנכ"ל פטריק דה קרולי הגיב בכך שכינה את ביקורתו של הנשיא "מטומטמת", ורמז שבכוונתו להתפטר.

"אתם חבורת חובבנים"

התפטרותו של הרמטכ"ל, הגנרל ברונו קוש, הוגשה על רקע התקרית בדרום המדינה, שם הפך מפגן צבאי לשדה ירי, במהלכו נפצעו 17 בני אדם. קוש לקח אחריות על המקרה, אולם בצרפת צצו דיווחים על חוסר שביעות רצון הולך וגובר בקרב שורות הצבא בכל הקשור לטיפול של הנשיא בכוחות הבטחון.

בעיתונות הצרפתית צוטט סרקוזי כצועק על הקצונה הבכירה, "אתם חבורת חובבנים, לא מקצוענים". התקרית אירעה כמה ימים לאחר שסרקוזי הציג רפורמה קיצונית בצבא, שאמורה להוביל לעזיבתם של 54 אלף חיילים בתפקידים עורפיים, במטרה להפוך את צבא צרפת ל"קטן, נייד וחכם".

"יש מרמור רב בצבא ויחסים רעועים עם הנשיא", אמר כריסטוף ברבייה, עורך המגזין "ל'אקספרס". "סרקוזי הינו אדם חסר סבלנות וחסר מנוחה, והוא מחפש סנקציות מהירות. זו איננה דרך יעילה לנהל משאבי אנוש. זו גם דרך שאיננה נשיאותית, ויהיה עליו לשנותה אם ברצונו להימנע ממקרים דומים".

שרת התרבות כריסטין אלבאנל הגנה על סרקוזי. "אין זה הגיוני שייכנו את הנשיא מטומטם", אמרה. "זה פשוט לא אפשרי". לעומת זאת, פייר לוק סגיון, פרשן פוליטי, אמר את מה שרבים בצרפת חושבים: "מדובר בנשיא שמעורר הרבה עוינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully