וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד' קוריאה: הפועלים נרתמו למאבק בממשלה

גיל קדרון

2.7.2008 / 19:39

פועלים בחברות לייצור מכוניות הביעו הזדהות עם עשרות אלפי המפגינים שמוחים נגד ההסכם שחתם הנשיא לייבוא בשר אמריקאי

(צילום: ריוטרס, עריכת וידאו: ענת ברק וגדי ויינסטוק)

חברי איגוד עובדים בדרום קוריאה הפסיקו היום (רביעי) את עבודתם במפעלים במדינה לזמן קצר, ועצרו את ייצור המכוניות, כאקט מחאה נוסף נגד ההסכם שחתמה הממשלה לייבוא בשר בקר מארה"ב.

המהומות ההמוניות נגד ההסכם של הנשיא לי מיונג באק נמשכות זה מספר שבועות, והכניסו את הממשלה למשבר פוליטי עמוק. הפופולריות של הנשיא, שנבחר ברוב גדול בדצמבר ומזהיר מפני הימשכות המהומות, שמבריחות לטענתו משקיעים זרים, מגיעה לרמות שיא של שפל מדי יום.

כעת עולות הערכות כי אקט ההזדהות של הפועלים עם המפגינים עלול לפגוע בכלכלה המקומית, הרביעית בגודלה באסיה. כל הרפורמות הכלכליות של לי הפכו, נכון לרגע זה, ללא רלוונטיות.

למה שפועלים ישבתו מסיבות פוליטיות?

מנכ"ל חברת המכוניות "יונדאי" העריך כי השביתה החלקית פגעה בייצורן של 2,000 מכוניות, במהלך שעלה לתאגיד הענק 286 מיליון דולר. "קיה מוטורס", חברת בת של היונדאי, גילתה כי ייצורן של 900 מכוניות נפגע במפעלים שלה.

"עבור משקיעים, אין הרבה הגיון בכך שפועלים בחברת מכוניות מפסיקים לעבוד מסיבות פוליטיות", אמר אנליסט דרום קוריאני ."סכסוכי העבודה האלה פוגעים בשווי המניות של "יונדאי". יש לציין כי לפי מסורת העבודה הקשה בדרום קוריאה, ארגוני עובדים מפצים על שעות העבודה האבודות בשעות נוספות או במשמרות נוספות.

הבית הלבן הודיע אמש כי הנשיא ג'ורג' בוש יגיע לביקור במדינה ב-5 לאוגוסט, וזאת למרות שרבים רואים במחאה ההמונית ביטוי לרגשות אנטי אמריקאים. הסיבות הרשמיות למחאות הן חשש ציבורי שהבשר האמריקאי נגוע במחלת הפרה המשוגעת. דרום קוריאה הייתה הייבואנית השלישית בגודלה בעולם של בשר בקר אמריקאי עד 2003, אז התפרצה מחלת הפרה המשוגעת בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully