וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "לישראל אין מידע על מצב החטופים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.7.2008 / 17:15

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לראשונה לעסקת השבויים, ואמר כי "העסקה היא ניצחון לחיזבאללה". לדבריו, הארגון עשה מאמץ כדי לגלות מה עלה בגורל רון ארד

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס הערב (רביעי) לראשונה לעסקת השבויים עם ישראל. במסיבת עיתונאים בביירות אמר נסראללה כי ארגונו "יעביר למתווך הגרמני דו"ח על הנווט הנעדר רון ארד", והוסיף כי "אחרי העסקה האחרונה פעלנו באופן רציני וחסר תקדים כדי לגלות היכן הוא. בדקנו עם אנשים, לקחנו עדויות, עשינו בדיקות בשטח, אספנו מסמכים והגענו למסקנה ברורה בנושא. אני לא רוצה להודיע על כך כעת אבל אנחנו נעביר הכל בדו"ח".

נסראללה טען כי העסקה, במסגרתה הארגון יעביר את אהוד גולדווסר ואלדד רגב תמורת שחרורם של סמיר קונטאר, ארבעה לוחמים לבנונים ועוד שמונה חללי חיזבאללה, תבוצע באמצע חודש יולי. לדבריו, "המתווך בין ישראל לחיזבאללה הוא האו"ם ולא גרמניה. הוא זה המחזיק בסמכות לתיווך. המגעים התנהלו בחשאי, הרחק מכלי התקשורת".

מזכ"ל החיזבאללה, שהיה מפויס כלפי הציבור הלבנוני, אמר כי "אנו מקווים שכל הלבנונים יחשבו שההישג שלנו הוא ההישג שלהם, והניצחון שלנו הוא למעשה הניצחון שלהם. זהו ניצחון לחיזבאללה, לכל ערבי, לכל מוסלמי, ולכל מי שיש לו רגשות אנושיים". לדבריו, "לא יישאר בבתי הכלא הישראליים אף לבנוני. לא תישאר עצם לבנונית מחוץ לאדמת המולדת".

נסראללה לא התייחס למצבם הבריאותי של שני החיילים החטופים רגב וגולדווסר, ולא מסר אם הם חיים או מתים, אך אמר שהעסקה מקובלת על חיזבאללה והדבר היחיד שנותר הוא לקבוע את מועד שחרור האסירים. לדבריו, "עד רגע זה הישראלים לא קיבלו שום רמז או סימן בשאלה האם שני החיילים מתים או חיים, או האם אחד מהם חי והשני מת. מדובר במשא ומתן עדין מאד. הצלחנו לנצור את לשוננו במשך זמן ארוך מאד"

"מטרת העסקה הומניטרית בלבד"

עוד אמר נסראללה כי "בניגוד לתקשורת בישראל, לא דיברנו על העסקה כדי לא לפגוע בה וכדי להביא להצלחתה". לדבריו, "המו"מ היה קשה, ארוך ומתיש, ועל אף תקופות ארוכות שבהן המגעים הוקפאו, הם מעולם לא הופסקו". הוא ציין כי "המתווך הגרמני גרהארד קונרד, הכפוף לאו"ם, השקיע מאמצים גדולים, נפגש פעמים רבות, ויש לברך אותו על המאמצים". לדבריו, "איננו רוצים להשיג הישגים תקשורתיים באמצעות עסקת חילופי השבויים, המטרה היא הומניטרית בלבד".

נסראללה התייחס לתמורה עבור שחרורם של רגב וגולדווסר, ואמר כי "אחד העקרונות שלנו היה שהעסקה תכלול את כל האסירים הלבנונים ובראשם את סמיר קונטאר. הוא נותר מחוץ לעסקאות קודמות, ואילו הפעם, בגלל סיבות שונות, ישראל הסכימה להכליל את קונטאר בעסקה, וזאת בנוסף לכל האסירים הלבנונים". נסראללה מסר עוד כי העסקה כוללת השבה של כ-200 גופות של לבנונים, פלסטינים וערבים.

הוא אמר כי ארגונו התעקש לקבל מידע על ארבעת הדיפלומטיים האירנים. לדבריו, "אנו סבורים כי הארבעה הועברו לישראל והם נמצאים שם בכלא". נסראללה גם התייחס להחלטת בריטניה להכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. לדבריו, "זו המדינה שהקימה את ישראל ולכן ההחלטה אינה מפתיעה אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully