וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה צבאית באירן תגרום קטסטרופה"

טלי גולדשטין

2.7.2008 / 16:08

גורם בכיר במשרד החוץ הרוסי אמר כי המזה"ת כולו יסבול אם ישראל תנקוט בפעולה צבאית נגד אירן. "כל הנושא הזה מאוד מסוכן"

"תקיפה צבאית באירן תגרור בעקבותיה השלכות קטסטרופליות במזרח התיכון", כך אמר היום (רביעי) גורם בכיר במשרד החוץ הרוסי, שהגיב על השמועות לגבי תקיפה אפשרית של ישראל במדינה המוסלמית. "כל הנושא הזה מאוד מסוכן", הוסיף ואמר הגורם, שסירב להזדהות.

עוד אמר הגורם, כי אירן "מוכנה לבחון ברצינות" את כל חבילות התמריצים שהציגה בפניה ב-14 ביוני הקהילה הבינלאומית, שמטרתן לגרום לאירן להפסיק את העשרת האורניום. הוא כינה את גישת אירן "אות חיובי".

רוסיה, חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, חולקת גבול עם אירן בהרי הקווקז ולכן אינה ששה לתמוך במאמצי המערב להעניש את אירן בגין פעילות הגרעין שלה.

בראיון לתקשורת האמריקאית התייחס היום שר החוץ האירני מנושהר מותקי למשבר הגרעין ואמר כי הושגה מול המערב 'התקדמות חדשה' במשבר המתמשך. זאת על רקע חבילת התמריצים שהוגשה לטהרן בשבוע שעבר שמטרתה להביא את המשבר לקצו. מותקי התייחס לשיחות של אירן עם האחראי על קשרי החוץ באיחוד האירופי, חאבייר סולאנה, שהציג לאירן את חבילת התמריצים. "השיחות היו מכובדות ומעט שונות מהשיחות בעבר. אנו לומדים את חבילת התמריצים ברצינות", אמר.

"אירן תעשה הכל כדי להגן על מאגרי הנפט"

בתוך כך, ארצות הברית הודיעה כי לא תאפשר לאירן לחסום את אספקת הנפט מהמפרץ הפרסי, דרכו עובר יצוא הנפט למערב. "אירן לא תעשה ניסיון לסגור את מיצרי הורמוז ואנו לא נאפשר לה לנקוט בצעד כזה. איני יכול להגיד זאת בצורה ברורה יותר", אמר סגן האדמירל קווין קוסגריף, קצין בחיל הים האמריקאי.

מפקד משמרות המהפכה האירניים אמר בשבת כי מדינתו תעשה כל שנדרש כדי להגן על מאגרי הנפט ודרכי הייצוא מהמדינה אם תותקף. "באופן טבעי כל מדינה תחת התקפה תשתמש בכל האמצעים שברשותה כדי להתנגד לאויביה, ואנו נעשה כן ונגן על מאגרי הנפט בארצנו ועל דרכי העברתו במפרץ הפרסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully