וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "להרוס את בית המחבל"

פנחס וולף ויהושע בריינר

2.7.2008 / 14:46

בדיון חירום שכינס שר הרווחה הוחלט לשלול ממשפחת המחבל את קצבאות השאירים ואת דמי הקבורה. גם ברק קרא להרוס את בית המחבל


ראש הממשלה אהוד אולמרט קרא היום (רביעי) להרוס את בית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברחוב יפו בירושלים. אולמרט אף ביקש משר הרווחה יצחק הרצוג לבחון אם ניתן לשלול קצבאות ביטוח לאומי מבני משפחתו של המחבל, המתגוררים בשכונת צור באהר שבמזרח ירושלים.

בעקבות פנייתו של אולמרט כינס הרצוג דיון דחוף עם מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, והנהלת המשרד. בדיון הוחלט לעשות שימוש בסעיף 326 לחוק הביטוח הלאומי, ולשלול ממשפחת המחבל קצבאות שאירים שמשולמות לאישה ולילדים. עוד סוכם כי משפחת המחבל לא תהיה זכאית לדמי קבורה.

מוקדם יותר הצטרף שר הביטחון אהוד ברק לקריאות להרוס את ביתו של המחבל. בשיחה עם ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי אמר ברק כי הוא תומך בהריסת הבית. ברק הוסיף כי אינו מבין מדוע טרם נהרס בית המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב בעיר לפני כארבעה חודשים, וכי הוא יפעל לביצוע הריסתו במטרה להביע עמדה חד משמעית נגד מבצעי הפיגועים. לדבריו, נושא הריסת בתי מחבלים "נתקע בפרקליטות".

מוקדם יותר אמר לופוליאנסקי, כי "ירושלים נמצאת בבעיה, כאשר חלק מתושביה הינם ערבים, ורעיונות הפיגוע שלהם הופכים ליצירתיים יותר ויותר", וקרא להרוס את בית המחבל.

"האשמה במצב - ממשלת ישראל"

גם במערכת הפוליטית הגיבו בזעם על הפיגוע, וקראו לנקוט בפעולות אלימות נגד המחבל. "מי שלא הרס את בית המחבל, שרק לפני ארבעה חודשים רצח שמונה תלמידי מרכז הרב, הזמין למעשה בהססנותו את הפיגוע הנוכחי", אמר ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל). "המשך ההתחמקות מלהכות בטרור מזמין פיגועים נוספים".

חבר מפלגתו, ח"כ אריה אלדד, אמר כי "הפיגוע הרצחני בירושלים הוא תוצאה ישירה של הכניעה לטרור. הפצועים ומשפחות ההרוגים יודעים שהאשמים במצבם הם חברי ממשלת ישראל שהפסיקו להילחם בטרור". ח"כ שלמה מולא (קדימה) קרא לפעול לחיסול ראשי חמאס, "הרגיעה איננה רגיעה, המחבלים ועוזריהם עושים מאמצים רבים לפגוע בכל יהודי באשר הוא יהודי".

ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), שהגיע לזירת הפיגוע, קרא גם הוא להרוס את בית המחבל. "זה אירוע שני שמקורו בירושלים, אני לא מכיר אף פלסטיני ששואל את עצמו מה הוא יעשה טוב למדינת ישראל. כולם חורשי רעה ואני שמח שבין הפיגועים כוחות הביטחון מצליחים לסכל מאות פיגועים". חסון הוסיף כי "אם ממשלת ישראל תגמגם כפי שהיא גמגמה בפיגוע בישיבת מרכז הרב מצבנו יהיה רע מאוד. מוכרחים להרוס את בית המחבל ולפגוע בבני המשפחה".

ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) אף קרא לשלול את אזרחותו של מי שהשתתף בפעילות חבלנית או היה שותף בארגון טרור. לדבריו, "זו התשובה ההולמת לפיגוע רצחני כמו הפיגוע שארע בירושלים היום, חובה למנוע בחוק זכויות סוציאליות מהרוצחים מבקשי נפשנו".

ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) קראה להחריב את בית המחבל ולגרש את משפחתו. "אם אכן המחבל הוא תושב מזרח ירושלים, הוא כנראה נהנה מכספי המדינה ויש להחריב את ביתו ולגרש את בני משפחתו מעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully