וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק השוטר הרביעי השתלט על המחבל

נתיב נחמני, יהושע בריינר וטלי גולדשטין

2.7.2008 / 14:04

לפי תחקיר המשטרה, 3 אנשי ביטחון התעמתו עם המחבל בפיגוע בירושלים ולא הצליחו לנטרל אותו, בעוד המחבל ממשיך לדרוס אנשים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

תחקיר של משטרת ירושלים מעלה כי נדרשו ארבעה אנשי ביטחון כדי להשתלט על המחבל שביצע היום (רביעי) את פיגוע הדריסה ברחוב יפו בירושלים. לפי התחקיר, הראשונה שהבחינה במחבל היתה שוטרת שפיקחה על עבודות הרכבת הקלה במקום. היא פתחה באש לעברו, אולם לא הצליחה לנטרל אותו. לאחר מכן, שוטר נוסף שהיה במקום ניסה לעלות על הטרקטור, אולם הוא נפגע. המחבל המשיך בנסיעה לכיוון בניין רשות השידור שם הפך אוטובוס בקו 13.

חייל בחופשה, ששמו נאסר לפרסום, הבחין בנעשה, נחלץ לעזרת השוטר, וירה במחבל מספר יריות אקדח, כשהטרקטור כבר היה סמוך לכניסה לבית החולים "שערי צדק". החייל לקח את האקדח ממאבטח קופת חולים הצמודה למקום האירוע. אז, הצטרפו לאירוע שני שוטרי יס"מ, אחד מהם עלה על הטרקטור וביצע וידוא הריגה במחבל.

אורון בן שמעון, מאבטח בחברת אי.אס.סי שעובד בקופת חולים באזור בו ארע הפיגוע, היה בין האנשים שהשתלטו על המחבל. בן שמעון סיפר לוואלה! חדשות: "הייתי בחוץ וראיתי אנשים צועקים 'משוגע, משוגע', וראיתי טרקטור משתולל על הכביש ודורס כלי רכב". לדבריו, "אני, החייל ושוטר נוסף, שלא היה בשיא הפוקוס בלשון המעטה, רצנו וקפצנו על הטרקטור, ועלינו לתא הנהג. הנהג היה תחילה מעולף אך לפתע התעורר ובאופן אוטומטי לחץ על הדוושה", סיפר בן שמעון לוואלה! חדשות. "התחלתי לתת לו מכות בראשו והוא התחיל להחזיר לי אגרופים. בינתיים החייל הספיק לקחת את נשקי ולירות בו שלושה כדורים".

עוד סיפר בן שמעון כי "בינתיים השוטר שהיה איתנו ככל הנראה התעלף, ולאחר שירדנו הגיע שוטר נוסף שירה למחבל בראש".

"השוטרים פחדו לירות"

משה מזרחי, עד ראיה, שראה את האירוע לנגד עיניו, מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה. לדבריו, ניתן היה למנוע מנהג הטרקטור המחבל לדרוס אנשים נוספים אם רק היו השוטרים במקום פותחים באש.

"הייתי במשרד שלי ברחוב יפו 210. ראיתי טרקטור שעולה על שלוש מכוניות ממש לידי ובקשתי מהשוטרים שירו. השוטרים פחדו לירות. כולם שם שקשקו", סיפר מזרחי הנרעש. "אני זוכר שרצתי לכיוון של האוטובוס. ראיתי שהוא מרים את הכף והתחלתי לרוץ. צעקתי: "חבר'ה שמישהו יעצור אותו, שמישהו ירה בו" ואז נהג הטרקטור העיף את האוטובוס כאילו הוא מרים חבילה של שני קילו. התחלתי לרוץ אחריו. ניסיתי לעלות עם רגל אחת על הטרקטור, הוא הסתובב והעיף אותי וניסה לדרוס אותי ורק אז מישהו ירה בו והטרקטור נעצר".

לדבריו, באותו רגע היה על המשטרה לוודא שנהג הטרקטור אכן נהרג. "אמרתי לשוטר יס"מ "תירה בו, תירה בו" התחננתי בפני השוטר, אך הוא לא ירה. אחרי שתי דקות נהג הטרקטור הרים את הראש ועלה על מכונית טויוטה שבה היתה הבחורה ונכנס בעוד אוטו עם הכף. באוטו היה תינוק בן שלושה חודשים מאחור שלא נפגע, אבל האמא שלו כנראה כן. רק אז השוטר ירה בו עוד שלושה כדורים בראש והכל נרגע".

"אם השוטר היה יורה בו, היינו יכולים להציל את שתי הבחורות. אני לא יודע למה השוטרים פוחדים. היתה שם שוטרת שרצה עם נשק בכיס והתחננתי בפניה, "תני לי את הנשק, אני אירה בו". היא שמה את הנשק בכיס ולא רצתה לירות. אני לא מבין את זה. למשטרה אין ביצים לירות. אחרי שהוא העיף את האוטובוס, יכולנו להציל את הבחורות האחרות, את הפצועים האחרים. השוטר היה בטרקטור עם המחבל כשהוא חיסל עוד שניים - שלושה אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully