וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדי שטלטל את בנו התינוק הורשע בהריגה

נתיב נחמני

2.7.2008 / 13:17

ישראל ולס מירושלים סטר לבנו בן ה-3 חודשים וטלטל אותו בחוזקה, מאחר שבכיו הפריע לו לישון. התינוק נפגע אנושות ומת מפצעיו

ישראל ולס, שטלטל את בנו בן השלושה חודשים למוות, הורשע היום בבית המשפט המחוזי בירושלים בהריגה. ולס נאשם גם בהתעלות בבנו התינוק, אך זוכה מחמת הספק.

על פי כתב האישום האירוע התרחש לפני כשנתיים, כשהתינוק ואביו נשארו לבד בביתם. בשעות הלילה המוקדמות התינוק בכה ומנע מאביו לישון. אז, ניגש אליו ולס, סטר לו וטלטל אותו בחוזקה. כתוצאה מכך, נשמט התינוק מידיו וראשו נחבט בקיר. במשך שכמונה ימים שכב התינוק בבית החולים כשהוא מחוסר הכרה, אז נפטר כתוצאה מבצקת מוחית ודימומים פנימיים.

במהלך המשפט, בחקירותיו ואף לרופאים בבית החולים מסר ולס גרסאות שונות לשאירע באותו היום. במשפט טען ולס כי ההודאות שמסר נגבו ממנו שלא מרצונו. "הוכח קיומה של חזקה זו בדבר המודעות לתוצאה הקטלנית, והיא לא נסתרה על ידי הנאשם, שלטענתו כלל לא טלטל את התינוק ומסתמן שגם לא צפה לו נזק חמור וקטלני", כתבה בהחלטתה השופטת חנה בן עמי.

"תופעת האלימות ובכללה טלטול תינוקות הפכה, לדאבון הלב, לחזון נפרץ. פערי הכוחות בניהם והעובדה שידוע כי תינוק מתקשה בהחזקת ראשו מובילים למסקנה כי הנאשם היה מודע בפועל לאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית ממעשיו. אמנם, הנאשם הוא בחור ישיבה חרדי, שתורתו אומנותו, אולם אין פרוש הדבר כי הוא מנותק לגמרי מחיי המעשה", קבעה השופטת. לדבריה, העובדה כי הוא לא רצה בתוצאה הסופית, אינה מעלה או מורידה דבר.

ולס הואשם גם בהתעללות, אך השופטת חנה בן עמי החליטה שיש לזכותו מעבירה זו מחמת הספק, כיוון שקיימת האפשרות שהחבלות שנראו על גופו של בנו נגרמו כתוצאה מניסיונות ההחייאה הרבים שעבר. בכתב האישום הראשון נגדו, צוין כי התינוק אובחן כסובל ממום בשרירי צווארו, עובדה שהפריעה לאביו. עוד נטען, כי באותו האירוע הוא אף נשך אותו בפניו וצבט אותו והכל מתוך כעס על כך שבכה.

לאחר הרשעתו, ביקשה הפרקליטות להחמיר את תנאי שחרורו בשל החשש שימלט. בית המשפט קיבל את הבקשה והורה על הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ והגדלת סכום הערבות ל-250 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully