וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא נאבקת מספיק בסחר בבני אדם"

פנחס וולף

2.7.2008 / 11:38

כך קובע דו"ח מחלקת המדינה האמריקאית למאבק בסחר בבני אדם לשנת 2007. המשטרה: "קיימת ענישה מחמורה של המורשעים"

ממשלת ישראל אינה עומדת בסטנדרטים המינימליים של מאבק בסחר בבני אדם. כך קובע דו"ח מחלקת המדינה האמריקאית למאבק בסחר בבני אדם לשנת 2007. עם זאת, הדו"ח מציין גם כי הממשלה עושה מאמצים של ממש בנושא. דו"ח מחלקת המדינה האמריקאי חולק לוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, שקיימה דיון מיוחד על הדו"ח.

על פי הדו"ח, חברות כוח אדם רבות דורשות מעובדים זרים לשלם מקדמות בסכומים שבין 1,000 ל-10,000 דולר, ולכן הם בסיכון גבוה ליפול קורבן לסחר בבני אדם עם הגיעם לישראל. לדברי פקד יעל אהרונוביץ' (משטרת ישראל), במהלך 2007 חלה ירידה של 41 אחוז בכתבי אישום על סחר בנשים לעומת 2006, והתבצעו 76 מעצרים לעומת 83 מעצרים ב-2006.

לטענתה, "הסיבה לירידה היא בעקבות פעילות אכיפתית מוגברת הנעשית בארץ לטובת העניין, וגם הענישה המחמירה נגד האנשים המורשעים בסחר בבני אדם". עם זאת, לדבריה יש עליה בפעילות בבתי הבושת, כאשר ב-2007 היו 84 מקרים של סרסרות לזנות, לעומת 66 מקרים ב-2006, ונוהלו כ-250 תיקים בנושא לעומת כ-200 תיקים ב-2006.

על פי הדו"ח, ישראל עשתה מאמץ למנוע סחר בבני אדם, כאשר משטרת ההגירה ערכה קמפיין ברדיו שבו הזהירה מעסיקים מפני ניצול עובדים זרים, ובדצמבר האחרון משרד החינוך והרשות לקידום מעמד האישה ערכו קמפיין להגברת המודעות לסחר בבני אדם למטרת ניצול מיני. עם זאת, ממשלת ישראל לא ערכה קמפיין להגברת המודעות של אזרחים הנוסעים ליעדים מוכרים בחו"ל שיש בהם תיירות מין המבוססת על ניצול ילדים. לדברי מנכ"ל משרד המשפטים משה שילה, שהשתתף בדיון, "השאיפה של צוות המנכ"לים בנושא לשנת העבודה הבאה היא ליישר קו בנושא הסחר בנשים".

יו"ר ועדת המשנה זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "הארגונים למאבק בסחר בבני אדם מצביעים על כך שיש עבדות מינית קלאסית והעובדה היא שישראל לראשונה היא גם יצואנית של נשים ישראליות למטרות זנות. הדבר מצריך יותר כתבי אישום. אין ספק שהדו"ח מעלה צורך בחשיבה מחודשת של הממשלה, ונצטרך לתת את הדעת גם על נושא הפללת הלקוחות של תעשיית המין ופרסום מודעות מין ועליהם נשים דגש מיוחד במושב הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully