וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: זימבבואה היא המדינה האומללה ביותר

טלי גולדשטין

2.7.2008 / 10:29

ממחקר חדש של אוניברסיטת מישיגן עולה כי העולם מעולם לא היה מקום מאושר יותר. דנמרק באופוריה: דורגה במקום הראשון

מחירי הדלק גואים, מחירי הבתים בצניחה, האינפלציה מתחזקת, מיתון מאיים על הכלכלה העולמית, טרור, מודאגים? כנראה שלא כל כך. ממחקר חדש המודד את רמת האושר עולה כי העולם מעולם לא היה מקום מאושר יותר. המדינה המאושרת ביותר בעולם, לפי "מדד האושר העולמי" שערכו מדענים מאוניברסיטת מישיגן, היא דנמרק – הודות לשלום השורר בה, הדמוקרטיה והשוויון החברתי. עוד בעשרת המקומות הראשונים מדורגות פורטו ריקו, קולומביה, איסלנד וצפון אירלנד כשהמדינה הסוגרת את העשיריה הפותחת היא אוסטריה.

שלא במפתיע, המדינה האומללה ביותר בעולם, מבין 97 המדינות שהשתתפו במחקר, היא זימבבואה, המתמודדת עם משבר פוליטי, גל אלימות, מחסור במזון והאינפלציה הגבוהה בעולם. לפניה מדורגת ארמניה. עירק דורגה במקום השביעי לפני הסוף ואת המקום האחרון בעשירייה התחתונה תפסה רוסיה.

ארצות הברית מוקמה לה בנוחות במקום ה-16. באופן כללי, מדינות המערב התועשות תפסו מקום טוב באמצע: בריטניה דורגה במקום ה21, צרפת, ה-36, ספרד , 43 ואיטליה דורגה במקום ה-45.

ובמזרח התיכון, המדינה המאושרת ביותר, על פי המחקר, היא סעודיה העשירה בנפט, שדורגה במקום ה-26. ישראל, מסתבר, היא מקום מאושר יותר מאשר ירדן ואירן מאושרת יותר ממצרים. גם בקטגוריה זו דורגה עירק כמדינה הכי פחות מאושרת מבין מדינות האזור.

350 אלף משתתפי הסקר נשאלו שתי שאלות פשוטות: הראשונה, באופן כללי, האם תגדיר את עצמן מאושר מאד, די מאושר, לא מאד מאושר או לא מאושר בכלל? והשניה, עד כמה אתה מרוצה מחייך בימים אלו? לעומת מחקר דומה, שנערך לפני עשרים שנה, אמרו המדענים כי כיום אנחנו הרבה יותר מאושרים.

פרופסור רון אינגלהארט, שפיקח על המחקר, אמר: "אני סבור כי קיימת התאמה בין שלום לאושר. בסופו של דבר, הגורם הקובע ביותר לאושר הוא עד כמה אנשים חופשיים לנהל את חייהם", הוסיף.

כמה מהממצאים מהווים ראיה מעניינת לכך שמגמות ארוכות טווח קובעות יותר לעונת הנושאים הבוערים של היום. לדוגמה, למרות הבעיות הפוליטיות הפנימיות, קולומביה מדורגת במקום השלישי ברשימה. גוואטמלה דורגה במקום ה-17, מקום אחד אחרי ארצות הברית בסך הכל ואילו סין, המארחת של האולימפיאדה הקיץ, מפגרת מאחור במקום ה-54.

באופן כללי, העולם הפך במהלך עשרים השנים האחרונות למקום מאושר יותר הודות לצמיחה כלכלית מתמשכת בשילוב עם סבלנות חברתית ודמוקרטיזציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully