וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אסור להחזיר את קצבאות הילדים"

נעמה טלמור

2.7.2008 / 16:21

יו"ר הליכוד ניצל את נאומו בוועידת החינוך לתעמולת בחירות. מנכ"לית משרד החינוך תקפה את נתניהו על שהטיל על המשרד גזרות כלכליות

יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בוועידת החינוך לישראל, שמקיימת הסתדרות המורים בתל אביב. לדבריו, "אם נקבל את מנדט הציבור, נעלה את החינוך לראש סדר העדיפויות. אני רואה בחינוך את המכשיר העיקרי לסגירת הפערים בחברה. הילדים באים מרקע חברתי וכלכלי שונה ואם לא נותנים לכולם כלים יסודיים, הם לא יכולים להתקדם. צמצום פערים זה קודם כל חינוך טוב".

לדברי נתניהו, "קצבאות הילדים לא יוחזרו, ואסור שיחזרו. עם זאת, ישנם דברים שאפשר כן לעשות. אני מדבר על כלכלה חזקה, ערכים חברתיים ומערכת חינוך שנותנת שוויון הזדמניות לכל ילד. אני מתכוון לתת לחינוך תשומת לב אישית כראש ממשלה וזה יחייב אותנו לקחת שר חינוך מקצועי, אדם שיש לו רקע, הבנה, חזון והתלהבות כדי לחולל את השינוי".

על הרפורמה בחינוך אמר, כי "הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל המורים. כסף הוא תנאי הכרחי, אם כי לא מספיק, אך לדעתי נצטרך להעלות עוד את שכרם".

מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי, שעלתה לבמה לאחר נתניהו, תקפה אותו בחריפות, ואמרה כי עם תום תקופת כהונתו של נתניהו כשר האוצר, נמצא משרד חינוך בעל תקציב מרוט, אנשים שפופים ועייפים מגזרות כלכליות שחטפו ללא רחם. בשבעת חודשי כהונתי אני עדיין מוצאת עצמי משלימה את חובות הקיצוץ שנכפו על משרדי", אמרה.

עמיחי הציגה את רפורמת אופק חדש כ"יוזמה מבורכת ודרך חדשה של מערכת החינוך שמחה להיות שותפה לה". לדבריה, "לא הכרתי לפני כן דרך שבה ארגון מורים יציג יוצא לדרך משותפת יחד עם משרד החינוך". עמיחי סיכמה בנימה מעט שונה, ואמרה כי "חברה אזרחית המעוניינת לסייע למשרד החינוך ובו בזמן מצליפה במשרד כל הזמן, רק יוצרת אווירה של חוסר מוטיבציה להיכנס לתחום ההוראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully