וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס העביר קלטת וידאו מגלעד שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.7.2008 / 23:07

השבועון המצרי "אל-אהראם אל-ערבי" דיווח כי לאחרונה הועברו למצרים קלטת וידאו ומכתב מהחייל החטוף, כדי להוכיח שהוא בין החיים. נעם שליט: "אין לי מידע על קלטת חדשה"

"חמאס נענה לבקשת מצרים והעביר לפני מספר ימים לקהיר קלטת וידאו חדשה ומכתב מהחייל החטוף גלעד שליט", כך מסרו בסוף השבוע מקורות דיפלומטיים לשבועון המצרי "אל-אהראם אל-ערבי". לדברי המקורות, מטרת הקלטת והמכתב היא להוכיח לישראל כי שליט עדיין בין החיים.

עוד מסרו המקורות כי שמו של בכיר פתח מרוואן ברגותי כלול ברשימת האסירים שהפלסטינים דורשים לשחררם במסגרת עסקת שליט, אולם ישראל דרשה ממצרים ומחמאס ערבויות לכך שהאסירים שישוחררו לא ישובו לפעילות טרור נגד ישראל. בנוסף דיווחו המקורות כי ישראל הודיעה שלא תאשר את הפעלתו המלאה של מעבר רפיח, אלא אם ישוחרר שליט. במקביל דרשה ישראל נוכחות במעבר, אולם בקשה זו נדחתה על ידי חמאס.

נעם שליט הכחיש את הדיווח ואמר כי לא ידוע לו על קלטת חדשה שהועברה מבנו החטוף. בראיון לגלי צה"ל הוסיף שליט כי "אני לא מצוי בקשר עם המצרים ובישראל איש לא עדכן אותי בדבר קלטת חדשה".

לפני כשלושה שבועות הועבר מכתב מגלעד שליט למשפחתו. במכתב מבקש שליט לפעול לשחרורו במהירות האפשרית. את המכתב העביר "מרכז קרטר", ארגון בניהולו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר. אביו של גלעד, נועם, מסר כי במכתב "גלעד מתחנן לשחרר אותו מהשבי". לפני כשנה פרסם חמאס קלטת שמע שבה נשמע קולו של גלעד שליט בה הוא מסר את געגועיו למשפחתו וביקש לפעול למען שחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully