וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הלימוד באוניברסיטאות צפוי לעלות

נעמה טלמור

1.7.2008 / 23:12

בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות גם שכר הלימוד, אך טרם ידוע הסכום המדויק. ההחלטה הסופית ב-16 באוגוסט

שכר הלימוד באוניברסיטאות יעלה ככל הנראה , וזאת בעקבות העלייה במדד המחירים לצרכן. במהלך השנים האחרונות ספגו האוניברסיטאות את העלייה במדד, ואילו השנה החליטו כי לא יוכלו לספוג עוד מתקציבן. בשל כך, נודע היום כי שכר הלימוד נדון מול האוצר, וההחלטה הסופית על העלייה תתקבל ב-16 באוגוסט השנה.

מהוועדה לתכנון ותקצוב (הות"ת) של מערכת ההשכלה הגבוהה נמסר, כי "הות"ת מקיימת מגעים ודיונים מול בכירי משרד האוצר על מנת להגיע להסכם על תכנית חומש חדשה למערכת ההשכלה הגבוהה". על פי הוועדה, במסגרת הדיונים נידון גם נושא שכר הלימוד לשנת הלימודים הקרובה. "מבחינת הוועדה התאריך הקובע לנושא שכר הלימוד הוא ה-16 באוגוסט, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יולי", נמסר.

שכר הלימוד עלול לעלות ביותר מ-900 שקלים אם המועצה להשכלה גבוהה, בראשות שרת החינוך יולי תמיר, לא תגיע להסכמה עם האוצר בדבר ביטול העלייה בשכר הלימוד.. עם זאת, במערכת ההשכלה הגבוהה צופים שתושג הסכמה עם האוצר. על כן בשלב זה טרם ברור מה יהיו ההשלכות המדויקות של עליית המדד על שכר הלימוד.

יו"ר ארגון הסטודנטים נתנאל איזק ויו"ר התאחדות הסטודנטים בועז טופורובסקי מסרו בהודעה משותפת כי "אם ממשלת ישראל תבחר לסגת מהסכמיה עם הנהגת הסטודנטים, ציבור הסטודנטים יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו וינהל מלחמת חורמה כנגד הפגיעה המתמשכת בציבור הסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully