וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן תובעת מפיק הולנדי על חילול הקודש

1.7.2008 / 19:25

הפוליטיקאי הימני חירס וילדרס, שהשווה בין מוסלמים לנאצים, הפיק סרט שמאשים את הקוראן בעידוד לאלימות. בירדן הורו לו להסגיר עצמו

תובע ירדני החליט היום (שלישי) לתבוע את הפוליטיקאי ההולנדי חירט וילדרס על חילול הקודש וביזויים של מוסלמים, בעקבות סרט שהפיק ותוקף את הקוראן. התובע גם הורה לו להגיע לירדן ולעמוד לדין, הוראה אותה העביר לשגרירות הולנד בעמאן.

הוועידה של 56 מדינות מוסלמיות שמתקיימת בבירת ערב הסעודית, ריאד, יצאה בהודעה לפי הוועידה "כועסת מאוד" לגלות כי תובעים הולנדים החליטו לא לנקוט בצעדים משפטיים נגד וילדרס, מכיוון שהוא מוגן על ידי חופש הביטוי. "ההחלטה מעודדת ותומכת בסגנון הלא אחראי והמסית בו נוקטים כמה אמצעי תקשורת, שמעוררים תחושות שנאה ועוינות נגד מוסלמים".

סרטו של וילדרס, "פיטנא", מונח מהקוראן שמשמעותו לרוב "מריבה", מאשים את הספר הקדוש למוסלמים בעידוד אלימות. בהזדמנות אחרת השווה וילדרס את הקוראן לספרו של היטלר, "מיין קאמפף". לפי הוועידה המוסלמית, הולנד הראתה שאיננה מבינה את "הקו הדק בין חופש הביטוי והסתה לשנאה, עוינות ואפליה". אם יגיע ויורשע וילדרס, איש ימין שמתנגד להגירה, הוא צפוי לעונש של עד שלוש שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • קוראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully