וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט גואנטנמו: ממשל בוש ספג עוד מפלה

גיל קדרון

1.7.2008 / 17:50

מכה נוספת לממשלו של ג'ורג' בוש: שלישיית השופטים, שכללה שופט שמרן במיוחד, ביקרה את איכות הראיות והטיעונים שהציג הפנטגון

לפני כחודש פסק בית המשפט העליון של ארה"ב כי גם חשודים בטרור שמוחזקים בבתי כלא שמחוץ לשטח המדינה, כמו זה שבגואנטנמו שבקובה, זכאים לראות שופט פדרלי. המערכת הפוליטית געשה, הדמוקרטים צהלו, והרפובליקנים כינו את ההחלטה "הגרועה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב".

והנה, בתיק הראשון שהגיע לבית משפט, שוחרר אתמול (שני) אסיר סיני שישב שש שנים ארוכות מאחורי סורג ובריח, ואז עוד סורג ועוד בריח, לאחר שהשופטים קבעו כי הראיות שהציג הפנטגון נגדו הינן ריקות ולא מבוססות. כך מדווח היום ה"ניו יורק טיימס".

שלישיית השופטים הפדרלית הביעה את דעתה על הטיפול של ממשלו של ג'ורג' וו. בוש בחשודים, כשכתבה שהעובדה שאותן ראיות דלות הופיעו בשלושה מסמכים סודיים שונים אינה הופכת אותן למבוססות, והשוותה את הטיעונים לשיר של לואיס קארול, בו כתב: "כבר אמרתי לך שלוש פעמים, מה שאומר לך שלושה פעמים הוא נכון".

"הטיעונים שהובאו לפנינו מתקרבים בצורה מסוכנת לכך שעלינו להאמין שמה שהממשלה אומרת הוא נכון רק בגלל שהיא זו שאומרת זאת", נכתב בהחלטה של בית המשפט לערעורים של מחוז קולומביה, בו יושבת וושינגטון די.סי. לפי ה"ניו יורק טיימס", אחד משלושת השופטים דייויד סנטל, הינו אחד השופטים הפדרלים השמרנים ביותר.

ההחלטה הזו הינה מכה נוספת לממשלו הגווע של בוש, שספג מפלות תדמיתיות בכל זירה אפשרית של המלחמה בטרור.

  • עוד באותו נושא:
  • גואנטנמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully