וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 52% מבני הנוער מתגייסים לצה"ל

נעמה טלמור

1.7.2008 / 15:47

16% מהמתגייסים משתחררים בתום השנה הראשונה. "בחברה הישראלית נוצר מצב מסוכן של קבוצות, שאחת מהן לא רוצה ללחום"

מנתונים שהציג היום (שלישי) ראש מחלקת תכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל אל"מ ציקי סלע, עולה כי רק 52% מבני הנוער בישראל מתגייסים על פי חוק, כאשר 16% מהמתגייסים משתחררים כבר בשנה הראשונה לשירותם. את הנתונים הציג אל"מ סלע בועידת החינוך של ישראל, במסגרת דיון על ההון האנושי והביטחון הלאומי.

אל"מ סלע תקף בחריפות את החוק לפיו כל בת שהצהירה על דתיותה משוחררת משירות באופן מיידי. לטענתו, בשל כך 43% מהנשים היהודיות אינן מתגייסות. "על פי המצב הקיים יכולה נערה להגיע ברכב ביום כיפור ללשכת הגיוס, לאכול שם כריך לא כשר ולהצהיר שהיא דתיה", אמר אל"מ סלע "ולמרות הכל זה מספיק מבחינת החוק כדי לא לגייס אותה".

עוד עולה מהנתונים שהציג, כי בכל שנה משתמטים 7,000 בני אדם משירות צבאי, כשהוא מגדיר משתמטים כמי שחוק גיוס חל עליו, אך מתוך בחירה לא מתגייס. "גיוס לכל משמעותו לגייס גם את החזקים וגם את החלשים בחברה, בניגוד לצבא ארה"ב, למשל, שבו מתגייסים רק החלשים", הוסיף סלע. "הגיוס לכל הוא מרכיב העוצמה ההכרחי לקיום מדינת ישראל".

"מערכת החינוך מהווה תהליך בגיוס לשירות לצה"ל שגם מהווה חלק מחינוך הבוגר", אמר אל"מ סלע, "בחברה הישראלית נוצר מצב מסוכן של קצוות. מצד אחד קבוצה איכותית ברמת הידע והנכונות לתרום, ומהצד השני בולט חוסר מוטיבציה לתרום".

"אין אמצע", המשיך סלע. "מדינת ישראל חייבת לתמוך במשרתים ובמושג זה אני כולל גם את המתגייסים וגם את המתנדבים לשירות לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully