וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תחודש חקירת ברק בפרשת העמותות

נתיב נחמני

1.7.2008 / 15:42

אתמול שבר את שתיקתו בפרשה שמואל לוי, שהיה פעיל מרכזי במערכת הבחירות של יו"ר העבודה. זכה לחסינות מלאה עבור עדותו

שמואל לוי, לשעבר פעיל מרכזי במערכת הבחירות שניהל יו"ר העבודה אהוד ברק ואחד הנחקרים בפרשת העמותות, זכה לחסינות מלאה תמורת המידע החדש שמסר אתמול, בפגישתו עם ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. לוי, עד מפתח, שמר עד היום על שתיקה, אך אתמול הוא שבר את שתיקתו ומסר מידע שככל הנראה יכול להוביל לפתיחת התיק מחדש, ולחקירה מחודשת של ברק בפרשת העמותות.

בעקבות הפגישה שנערכה אתמול במשרדי היחידה, ראש אגף החקירות והמודיעין, נפגש הבוקר ניצב יוחנן דנינו עם פרקליט המדינה, משה לדור והציג בפניו את ההתפתחות בפרשה.

אתמול העריכו גורמים במשטרה כי הפגישה לא תניב תוצאות ועלתה ההשערה כי מאחורי התלונה ניצב אינטרס פוליטי כלשהו. היום עורכת דינו של לוי ניצה דיקובסקי אישרה לוואלה! חדשות, כי מרשה אכן מסר למשטרה מידע שיכול לסייע בפתיחתו המחודשת של התיק. "אני מצפה שהמשטרה תחקור את הנושא עצמו ולא את הסחות הדעת שעולות סביב", אמרה, "לציבור יש אינטרס מובהק לחידוש החקירה".

עו"ד דיקובסקי הוסיפה כי "עד היום במשטרה ידעו בדיוק מה היה בפרשה, אך לא הצליחו לגבש די ראיות. לכן, בפגישה אתמול החוקרים ידעו שמרשי דובר אמת". עוד הוסיפה, כי היא דוחה את הטענות לכך שהעיתוי שלוי בחר להתוודות בו, מונע ממניע פוליטי כלשהו, "אני מתפלאת שהמשטרה בכלל הולכת לכיוון הזה".

בפרקליטות סירבו להתייחס היום לנושא. עם זאת, גורם במשרד המשפטים אמר לוואלה! חדשות כי אכן הובהר ללוי שאם הוא מבקש למסור מידע חדש, המידע לא ישמש כנגדו.

האישום נגנז מחוסר ראיות

במסגרת הפרשה ברק נחקר בחשד שביצע עבירות על חוק מימון מפלגות ובחשד לרישום כוזב במסמכי תאגיד במסגרת מערכת הבחירות בשנת 1999. החשד היה שלשם מימון מערכת הבחירות הוקמו מספר עמותות פיקטיביות, שמטרתן הייתה גיוס כספים בניגוד לחוק, בהיקף של מיליוני שקלים.

לאורך כל הדרך טען ברק כי לא ידע על דרך ניהול העמותות ועל סכומי הכספים שהועברו. ב-2003 החליט אליקים רובינשטיין, שהיה היועץ המשפטי לממשלה, כי אין די ראיות להגשת כתב אישום נגד ברק והורה לסגור את התיק נגדו. אתמול טען לוי כי ברק הפעיל בריוני רחוב שיפעילו לחצים על פעילי מטות אחרים.

בניגוד לעמדתו בנוגע לברק, רובינשטיין המליץ על הגשת כתב אישום נגד טל זילברשטיין, לשעבר מנהל הקמפיין של ברק, בחשד שהיה מעורב בפרשה, אך לבסוף הוחלט לסגור גם את התיק נגדו. לאחרונה התבטא בתקשורת זילברשטיין נגד ברק וטען כי יש בידיו חומר שיכול להפלילו. "ברק הוא האחרון שיכול לדבר על מעטפות ומזומנים", אמר זילברשטיין, "יש לו את הטלנסקים שלו".

בעקבות הפרסום פנה אתמול "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בבקשה לפתוח בחקירה נגד טל זילברשטיין בחשד לניסיון סחיטת אהוד ברק. "הגעתו של לוי למשטרה נראית כתוצאה מאיומי זילברשטיין", נמסר מהפורום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully