וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: "עסקת השבויים היא כשלון לישראל"

טלי גולדשטין

1.7.2008 / 14:39

"על ישראל היה לגבש עסקה עוד לפני שהחליטה לפתוח במלחמה". לדברי גורמים בממשל, "עסקה זו היא גינוי חדש וברור של ישראל"

ממשלת לבנון אמרה היום (שלישי) כי עסקת השבויים שגובשה בין ישראל לארגון החיזבאללה מהווה "כישלון גדול" בעבור ישראל שסירבה מוקדם יותר להסכים לעסקה דומה.

"שחרור האסירים בעזרת המתווך הגרמני לאחר כל כך הרבה זמן מהווה כישלון גדול של הממשל בישראל, שסירב לאחר חטיפת החיילים לחתום על עסקת חילופין שלמה", נאמר בהצהרה רשמית של ממשלת לבנון. "לאחר הסירוב, החליטה ממשלת ישראל לצאת למלחמה נגד לבנון בטענה שהיא דורשת את שחרור החטופים. בסופו של דבר שבה ישראל להקשיב לקול ההגיון ופתחה במושא ומתן באמצעות מתווכים במטרה שהעסקה תצא לפועל. עסקה זו מהווה גינוי חדש וברור של ישראל, הטקטיקות בהן היא משתמשת והמדיניות שלה", נאמר בהצהרה.

ביום ראשון אישרה הממשלה את עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה ברוב של 22 שרים שתמכו מול שלושה מתנגדים. אתמול התייצב ראש הממשלה אהוד אולמרט מאחורי עסקת חילופי השבויים. "עשיתי את זה גם כשידעתי שתישמע ביקורת. אי אפשר להגיד על החלטה כזו שהיא החלטה טובה. זה לא עניין טוב, זה עניין כואב", אמר, אך הבהיר: "קיבלתי את ההחלטה כי רציתי את הבנים בבית. רציתי שבנסיבות הללו לא יווצר חס וחלילה מצב דומה לרון ארד".

על פי העסקה, החיילים החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב יחזרו לישראל, בתמורה לשחרור הרוצח הלבנוני סמיר קונטאר וארבעה אסירים לבנונים נוספים, וזאת בנוסף לעשרות גופות של פעילי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully