וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בניעלין: 2 אזרחים נפצעו קל

יהושע בריינר

1.7.2008 / 12:13

כ-200 פעילי שמאל מפגינים נגד בניית גדר ההפרדה במקום. 2 עובדים נפצעו מיידוי אבנים. "ההפגנה חוצה את כל הקווים האדומים"

כ-200 פעילי שמאל מפגינים בכפר ניעלין, מזרחית לרמאללה נגד בניית גדר ההפרדה על אדמות פלסטיניות. לטענת גורמים בצה"ל, ההפגנה היום (שלישי), שבמהלכה ניזוקו קשות שני כלי רכב הנדסיים, "חוצה את כל הקווים האדומים". בין היתר ניפצו המפגינים את שמשות כלי הרכב. בנוסף, שני אזרחים ישראלים שעובדים במקום נפצעו באורח קל מיידוי אבנים. כוחות הביטחון משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות.

לדברי גורמי ביטחון, "מדובר על הפגנה מהאלימות ביותר שידענו, אך צה"ל אינו מתכוון להפסיק את העבודות לבניית תוואי הגדר וימשיך להגן על העובדים".

ביום ראשון נפצע חייל צה"ל באורח קל בהפגנות בניעלין. מדובר צה"ל נמסר, כי החייל טופל במקום. במהלך ההפגנות במקום. כמו כן נפצעו תשעה מפגינים מירי כדורים מצופים בגומי ומגז מדמיע, ולטענת המפגינים, פלסטיני בן 24, נפגע בידו כתוצאה מאש חיה של צה"ל.

בשבוע שעבר השתמש צה"ל לראשונה באש חיה בזמן הפגנה בניעלין, כאשר סגן מפקד גדוד ירה באוויר שתי יריות אזהרה. לדבריו המפגינים התקרבו אליו בצורה שסיכנה אותו. ההפגנות בניעלין נמשכות מזה כמה שבועות. המפגינים מוחים על עבודות פיתוח של גדר ההפרדה במקום. לטענתם, התוואי נועד להפקיע את אדמות הכפר לטובת התנחלות סמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully