וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "בושה שיש לנו ח"כים כמו רן כהן"

פנחס וולף

1.7.2008 / 11:22

איש העסקים שיגר מכתב חריף ליו"ר ועדת החוקה במחאה על הצעת חוק של כהן, לפיה תרומות של גורמים פוליטיים ייחשבו כמימון בחירות

"אני מתבייש שאנשים כגון רן כהן נמצאים בכנסת שלנו". כך כתב איש העסקים ארקדי גאידמק לחבר הכנסת מנחם בן ששון (קדימה), יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, לקראת דיון שתקיים היום (שלישי) הוועדה על הצעת חוק של חבר הכנסת רן כהן (מרצ). לפי הצעת החוק, תרומות בסך למעלה ממיליון שקל, שמעבירים גורמים פוליטיים ארבע שנים לפני מערכת הבחירות לכנסת, יקוזזו מהסכום שניתן להשתמש בו כמימון לבחירות.

"הגישה של רן כהן מהווה דוגמה ברורה להידרדרות הערכים בקרב החברה הישראלית ובייחוד לשפל המוסרי של מי שנקראים נבחרי העם", כתב גאידמק, שהקים את תנועת "צדק חברתי", במכתב חריף במיוחד לבן ששון. "גורלה של ישראל, הוסיף, "הוא למצוא עצמה פתאום במלחמה עם לבנון או תחת הפגזות בלתי פוסקות מעזה. כך שמה שרן כהן אומר הוא שלא משנה איזה אסון נופל על העם היושב בציון – אל תעניק שום עזרה ואל תושיט יד בכל צורה שהיא, מפני שזה ימנע ממך להגיש מועמדות לכנסת".

"להציל את הדמוקרטיה הישראלית"

ח"כ רן כהן כתב בהסבר להצעת החוק, שתידון היום בוועדת החוקה, ש"כאשר נדבן הופך למועמד פוליטי, אין להתייחס אליו כאל העושה לטובת הציבור באופן תמים וחף מאינטרסים". לדבריו, "יש לפקח על תרומות אלה על מנת לוודא שלא נעשה שימוש בכספו לצורך הטיית תוצאות הבחירות באופן שיפגע בעקרון השוויון".

בתגובה למכתב החריף של גאידמק אמר היום כהן: "הגידופים של גאידמק לא יעצרו אותי לפעול להצלת הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע ממנו ומאחרים לגנוב שלטון בישראל באמצעות הון בלתי מוגבל המשמש לצורך שוחד בחירות".

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן ששון, "אני בהחלט מבין את המצוקה שהולידה את הצעת החוק ואת החשש כי תרומות ישמשו לצורך רכישת קולות. יחד עם זאת, אינני בטוח שניתן להטיל מגבלה על אדם המעוניין להיבחר בשל תרומות שנתן כאשר לא היה מועמד לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully