וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגרה חקירת היעלמות הילדה מדלן מק'קאן?

טלי גולדשטין

1.7.2008 / 11:22

לאחר שנה של חיפושים קדחתניים וכיווני חקירה שונים ומשונים, הודיעה משטרת פורטוגל על הפסקת החקירה. שר המשפטים הכחיש


עתידה של החקירה אחר היעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מק'קאן לוט בערפל. דיווחים שצצו היום (שלישי) בעיתונות הפורטוגלית מסרו כי המשטרה המקומית החליטה לסגור את התיק מחוסר הוכחות, אולם התובע הכללי הפורטוגלי פרננדו פינטו מונטיירו מיהר להכחיש את הידיעות.

הוריה של מדלן, קייט וגארי, עדיין נחשבים חשודים עיקריים במקרה, ביחד עם אדם נוסף – המקומי רוברט מוראט. עם זאת, ככל הנראה אין למשטרה מספיק ראיות על מנת להגיש אישומים נגד בני הזוג.

מדלן היתה בת שלוש כשנעלמה מדירת הנופש באתר התיירות פרייה דה לוז בשלישי במאי 2007. מאז צצו ועלו הערכות שונות ומשונות לגבי גורל מדלן, בין השאר כי נחנקה על ידי פדופיל בדירת הנופש או נחטפה על ידי רשת סוחרי ילדים והוברחה למרוקו.

בפברואר אמר שר המשפטים הפורטוגלי, אלברטו קושטה, הממונה גם על המשטרה כי חקירת העלמותה של מדלן קרובה לסיום. בינואר, העניק התובע הכללי למשטרה שלושה חודשים נוספים לחקור את הפרשה. המשטרה ביקשה את ההארכה בגלל מה שכינתה "מורכבות יוצאת דופן" של החקירה.

בתחילת מאי, ציינו קייט וגארי מק'קאן שנה להעלמות בתם הבכורה. שנה זו הפכה אותם תחילה מזוג אנונימי להורים שבורים, אחר כך לרודפי פרסום ערמומיים ולחשודים בהעלמת בתם. בחודש שעבר, בהסכם פשרה שהושג מחוץ לבית משפט, זכו בני הזוג מק'קאן בפיצויים בסך כמיליון דולר מרשת עיתונים בריטית, בגין פרסום "אין ספור האשמות והכפשות מגוחכות" נטולות בסיס ראייתי. עיתונים אלו אף פרסמו התנצלות פומבית בפני הזוג.

העיתון הפורטוגלי "קוריו דה מנהה" דיווח שמקורות במשטרה אמרו כי "אין ראיות מספיקות לאפשר הגשת אישומים נגד הזוג מק'קאן". העיתון "זו'רנל דה נוטיסיאס" כתב: "המשטרה לא מצאה את האשם" במקרה. העיתונים דיווחו כי ההודעה הרשמית על סגירת החקירה תוכרז בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully