וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורים הפגינו בת"א: "האופק שלנו שחור"

נעמה טלמור

1.7.2008 / 10:28

עשרות מורים הפגינו מול כנס הסתדרות המורים, נגד רפורמת "אופק חדש". תמיר: "אין מערכת בעולם שתקצבה כך שינוי בחינוך"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

עשרות מורים התקבצו הבוקר (שלישי) מול מלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" בתל אביב להפגנה נגד רפורמת "אופק חדש", הרפורמה החדשה במערכת החינוך היסודית. ההפגנה נערכה בעיצומו של כנס שהסתדרות המורים מקיימת במלון, בו השתתפו בין היתר שרת החינוך יולי תמיר ויו"ר הסתדרות המורים יוסי וסרמן.

לדברי המורים, שקראו קריאות כמו "התנדבות מאונס = דיקטטורה", "האופק שלנו שחור" ו"לא נחתום על גזר דין מוות", הם מייצגים עשרות אלפי מורים שפוחדים להגיע להפגנה ולהיראות בציבור. "יש כאן מורים שמנהלי בתי הספר אסרו עליהם ליטול חלק בהפגנה, והם בכל זאת הגיעו, ויש עוד ציבור גדול של מורים שפוחד ונמנע מלהגיע", אמרה תמי חנוני, מורה חברת הסתדרות, ממנהלות אתר התעוררות נגד "אופק חדש".

וסרמן הצהיר כי הרפורמה היא צעד ראשון בסדרה של פעולות שתנקוט ההסתדרות לשינוי במערכת החינוך: "הסתדרות המורים החליטה לקדם שינוי אמיתי ולקחת אחריות על מערכת החינוך בישראל, בעת שארגון המורים החליט להישאר מאחור ולהמשיך בדרך של מריבות וסכסוכים".

תמיר התייחסה בנאומה בכנס לביקורת כלפי "אופק חדש", אותה היא מנהיגה בשיתוף עם הסתדרות המורים ואמרה כי "אין מערכת חינוך בעולם שביצעה רפורמה בסדר גודל של 'אופק חדש' ואין מערכת שתיקצבה שינוי בחינוך כפי שהממשלה עשתה בשנה האחרונה".

עבודה בעיניים

נירה נט, מפגינה שהיתה מורה במכללת להכשרת מורים, סיפרה לוואלה! חדשות: "אני פנסיונרית, ואני לא מבינה למה אנשים שהם נגד 'אופק חדש' מרגישים עצמם מאוימים ולא מגיעים". "תבינו", הוסיפה, "בתור מי שהיתה מורה במכללה להכשרת מורים אני יכולה להעיד שמה שקורה בחינוך זה פשוט קטסטרופה".

לטענת המורים המפגינים, הסכם “אופק חדש” שנחתם בין הממשלה להסתדרות המורים, מקפח באופן קשה וחמור את זכויותיהם, פוגע בעתידם המקצועי וכן בעתיד החינוך. באשר לטענה, כי בעקבות יישום הרפורמה יועלה שכרם, אמרו המפגינים כי מדובר בהונאה ובעבודה בעיניים.

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "מבחינתנו הקולות החזקים ביותר הם קולות המורים שכבר נכנסו לרפורמה בשנת הלימודים שהסתיימה, במהלך שכלל 313 בתי ספר. חשוב להבין שהיתה למורים אפשרות לצאת מהרפורמה, אך אף מורה לא חזר בו".

שרת החינוך פתחה את דבריה באיחולי החלמה למנהלת בית הספר בנתניה שהורה של תלמיד נגח אתמול בראשה ופצע אותה. לדבריה, "המעשה חצה כל גבול אפשרי במדינה שהחליטה להציב את החינוך בראש סדר העדיפויות שלה". היא הודיעה כי בישיבת הממשלה הקרובה תגיש הצעת החלטה לפיה כל מי שיורשע בתקיפת עובד ציבור יקבל עונש מאסר מינימלי של שבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully