וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בפנטגון: ישראל תתקוף השנה באירן

טלי גולדשטין

1.7.2008 / 10:17

גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר, כי קיימת "סבירות הולכת וגדלה" שישראל תוציא לפועל תקיפה מסוג זה וכי תגובה אירנית לא תאחר לבוא

גורמים בכירים בפנטגון מודאגים מהאפשרות שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן לפני תום השנה. לפי דיווח רשת ABC, גורמים אלו חוששים כי צעד זה עלול לגרור השלכות ביטחוניות וכלכליות חמורות בעבור ארצות הברית והעולם כולו.

גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר ל-ABC ניוז שקיימת "סבירות הולכת וגדלה" שישראל תוציא לפועל תקיפה מסוג זה וכי תגובה אירנית לא תאחר לבוא, נגד ישראל ונגד ארצות הברית גם כן. אותו גורם הגדיר שני קווים אדומים שעלולים לעורר תקיפה ישראלית. הראשון קשור לזמן שבו המתקן הגרעיני נתנז ייצר כמות מספקת של אורניום מועשר לייצור נשק גרעיני. לפי הערכות מודיעיניות אמריקאיות וישראליות, דבר זה צפוי לקרות ב-2009 ואולי אפילו עד סוף 2008. "הקו האדום נמתח רגע לפני. אנחנו נמצאים במצב רגיש למדי", אמר הגורם שסרב להזדהות.

הקו האדום השני קשור למערכת ההגנה האווירית ה- SA-20שאירן רוכשת מרוסיה. ישראל תרצה לתקוף את אירן לפני שהרכישה תתבצע – מאחר שזו עלולה להקשות על תקיפה.

גורמים אחרים בפנטגון חוששים כי ישראל תרצה לתקוף באירן לפני שנשיא חדש בארצות הברית, שעלול להתגלות כתומך פחות נלהב באפשרות זו לעומת הממשל הנוכחי, יושבע בינואר. אותם גורמים סבורים שהתרגיל שביצע חיל האוויר הישראלי בתחילת יוני נעשה כהכנה לתקיפה אפשרית. "ככל שתקיפה ישראלית תלך ותתקרב, כך יגברו גם האימונים, בדומה לתרגיל שהיה ביוני", העריכו אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully