וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנסת מקדמת חקיקה נגד הציבור הערבי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.7.2008 / 9:53

"עדאלה" תקף בחריפות את החוק האוסר על ח"כים לבקר במדינות אויב. זחאלקה: "החוק פוגע בזכות לשמור על קשרים עם בני עמנו"

"החוק שאושר אתמול בכנסת, שעל פיו מי שיבקר במדינת אויב לא ייבחר לכנסת, הוא בלתי חוקתי ולכן נגיש עתירה לבג"ץ נגד חוקיותו" - כך אמר (שלישי) לוואלה! חדשות עו"ד חסן ג'בארין, מנכ"ל ארגון 'עדאלה'. יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר לוואלה! חדשות דברים דומים: "אנו מתייעצים עם עורכי דין ובקרוב נפנה לבג"ץ".

התיקון לחוק, המכונה גם 'חוק בשארה', מעורר סערה בציבור הערבי משום שהוא "מופנה נגד האזרחים הערבים באופן ישיר ולכן הוא אנטי-ערבי", לדברי עו"ד ג'בארין. "ידוע שהאזרחים הערבים בישראל הם אלה שיש להם אינטרס ישיר לקיום קשרים חברתיים, משפחתיים ותרבותיים עם העולם הערבי. החוק רוצה למעשה לנתק את הערבים בישראל מהעולם הערבי שהוא עולמם הטבעי", אמר.

ח"כ זחאלקה טוען כי לא ניתן למנוע ממיעוט לשמור על קשרים עם בני עמו. "החוק הבינלאומי קובע שלכל מיעוט יש זכות לשמור על קשרים עם בני עמו גם אם הם מחוץ למדינה. בישראל יש עשרות אלפי אזרחים שיש להם קרובים בסוריה ובמדינות ערביות אחרות, והם אף ביקרו אותם לאחרונה. החוק החדש הוא בלתי הומני והוא מונע מהם למעשה לבקר שם".

עו"ד ג'בארין אומר כי בכך מפלה החוק את הציבור הערבי. "גם אחרי פיגועי 11 בספטמבר בארצות הברית, אין היום בעולם חקיקה שמונעת מאזרחים לקיים קשרים עם אזרחי מדינה אחרת. יש חקיקה ביטחונית אבל אי אפשר למנוע קיומם של מגעים רק בגלל קיומו של המגע עם האחר. לאור זאת מדובר בחקיקה מפלה נגד הציבור הערבי".

"החקיקה גם גזענית משום שהיא מתייחסת ללאומיותם של הערבים", מסביר עו"ד ג'בארין. "החקיקה מתייחסת למדינות אויב, שכולן מדינות ערביות, שם נוהגים ערביי ישראל לבקר. לכן, בגלל שהלאומיות כל כך בולטת בחקיקה, זה הופך אותה לגזענית". לדברי ח"כ זחאלקה, "התיקון לחוק קובע כי יש להוכיח שבביקור שלך אין משמעות של תמיכה בטרור. איך תוכיח דבר כזה? מבחינה חוקתית מדובר בחוק שנטל ההוכחה הוא על החשוד ולא על המדינה. זה דבר לא חוקתי".

"אני חושב שיש חוקים שהציבור לא יכול לסבול אותם ולא יכול לקיים אותם וזו דוגמא לכך", מסכם עו"ד ג'בארין. "חברי כנסת ערבים ימשיכו לקיים ביקורים במדינות הערביות. יש להם גם אינטרס פוליטי וזהו התפקיד שלהם. גם לערבי יישראל יש אינטרס – לבקר משפחות. אם ישראל רוצה לקיים אותה כלשונה, בכנסת לא יהיו ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully