וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך ההוצאה להורג בקליפורניה בקריסה

טלי גולדשטין

1.7.2008 / 9:39

במדינה בה נרשם שיעור ההוצאות להורג הגבוה בארה"ב, נידונים ממתינים 20 שנה ויותר להוצאתם להורג. "מיליוני ד' ייחסכו אם יבוטל עונש המוות"

מערך ההוצאה להורג בקליפורניה, הסובל מהיערמותם של ערעורים הדוחים הוצאות להורג מתוכננות בשני עשורים ויותר, "לא מתפקד" ונמצא בסכנת קריסה, כך עולה מדו"ח חדש של הועדה לניהול הוגן של הצדק בקליפורניה. בדו"ח, המהווה כתב אישום חריף נגד המערכת, נטען כי המדינה טיפחה "חוסר כבוד כלפי שלטון החוק והחלישה את כוח ההרתעה הטמון בעונש המוות".

קליפורניה, המדינה בה נרשם שיעור ההוצאות להורג הגבוה ביותר בארצות הברית, ממתינים לתא הנידונים למוות 669 פושעים מורשעים. ממסקנות הדו"ח עולה כי קליפורניה יכולה לחסוך עד 100 מיליון דולר בשנה באמצעות ביטול עונש המוות. עם זאת, הפאנל לא המליץ באופן ישיר לבטל את העונש.

"למרות שביטול רשמי של עונש המוות יהיה הדרך הפשוטה וההחלטית ביותר ליצור רפורמה במערכת, אנו מכירים בכך שבסופו של דבר, יש צורך בשיפוט פוליטי לגבי השאלה האם הזמן נכון להעמיד את הנושא להצבעת הציבור", נאמר בדו"ח.

הוועדה – שהוקמה על ידי הסנאט ב-2004 במטרה להמליץ על שינויים במערכת המשפט הפלילי – הציעה שעל מדינת קליפורניה לשקול צמצום של מספר המקרים בהם התביעה דורשת גזר דין של עונש מוות, זאת על מנת להאיץ את תהליך ההוצאה להורג.

"הזמן שעובר בין גזר הדין להוצאה לפועל של העונש, לעיתים עד שני עשורים, אינו מקובל", אמר מפכ"ל המשטרה של לוס אנגל'ס וחבר הוועדה וויליאם ברטון. "לבקש ממשפחת הקורבן להמתין עשרים שנים על מנת לראות את הצדק יוצא לפועל, רק מוסיף לסבלן ולכאבן ונותן את הרושם שעונש מוות הוא סוג של ענישה שלא באמת קיימת", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully