וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אישום נגד מתכנן פיגוע במשחתת

1.7.2008 / 9:13

התביעה דורשת עונש למוות לעבד אל-רחים אל-נשירי, ה"מוח" מאחורי התקפת הטרור בשנת 2,000, בה נהרגו 17 מלחים אמריקאים ו-47 נפצעו

התביעה הצבאית בארצות הברית הגישה אתמול (שני) אישומים נגד האדם החשוד בתכנון הפיגוע באוקטובר 2000 נגד המשחתת USS Cole, בו נהרגו 17 מלחים אמריקאים. נגד עבד אל-רחים אל-נשירי, סעודי ממוצא תימני, המוחזק בכלא גווטאנמו, הוגשו שמונה אישומים הכוללים רצח ופעילות טרור בגין ההתקפה בנמל עדן, בה נפצעו גם 47 חיילים.

התביעה הגישה נגד אל-נשירי אישומים גם בגין התקפה כושלת נגד משחתת אמריקאית נוספת, USS The Sullivans, בעדן בינואר 2000 והתקפה על המכלית הצרפתית SS Limburgבאוקטובר 2002.

"חמישה מתוך שמונה סעיפי האישום נושאים את העונש המקסימלי – מוות", אמר הגנרל תומאס הרטמן, יועץ משפטי לגוף המפקח על המערכת הצבאית השופטת חשודים בטרור. אל-נשירי הוא אחד מבין 14 עצורים "כבדים" מבחינת הצבא האמריקאי המוחזקים בכלא הצבאי במרץ גווטאנמו.

לדברי התביעה, על מנת להוציא לפועל את פיגוע התופת הקטלני נגד משחתת ה- USS Cole, במהלכו התנגשה ספינת תופת בצד המשחתת, גייס אל-נישירי שני משתפי פעולה נוספים. סוכנות הביון המרכזית ה-CIA הודתה כי השתמשה בטכניקה הידועה לשמצה של הזרמת מים לתוך פיו של הנחקר (Waterboarding) במהלך חקירת אל-נשירי. ארגוני זכויות האדם טוענים כי סוג זה חקירה נחשב כעינוי – הגדה אותה ממשל בוש מסרב לקבל.

ארצות הברית טוענת כי אל-נשירי היה ראש הפעילות המבצעית בארגון אל קאעדה בחצי האי ערב עד לכידתו ב-2002. לטענת התביעה, הוא נפגש עם אוסמה בן לאדן מספר פעמים.

במידה והאישומים נגד אל-נשירי יתקבלו, שימוע ראשוני ייערך בתוך 30 ימים. משפט אמור להתחיל בתוך 120 ימים מאישור האישומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully