וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ומקבילו האמריקאי יפגשו בארה"ב

יהושע בריינר

1.7.2008 / 1:26

בפעם השלישית בתוך חצי שנה יפגשו אשכנזי ומייקל מאלן בארצות הברית. בפגישתם האחרונה דנו באיום הגרעין האירני

האם ישראל וארה"ב מתקרבות לפעילות משותפת כנגד אירן? הרמטכ"ל גבי אשכנזי צפוי לצאת החודש לארה"ב ולהיפגש עם מקבילו האמריקאי, יו"ר המטות המשולבים האדמירל מייקל מאלן, בפעם השלישית בתוך חצי שנה, כך נודע לוואלה! חדשות. כזכור, מאלן ואשכנזי נפגשו בשבת האחרונה בירושלים ודנו בין היתר בנושא הגרעין האירני. במהלך הביקור נפגשו השניים במלון בירושלים, ולאחר מכן קיימו סיור משותף בטיילת ארמון הנציב. ביקורו של אשכנזי בארה"ב עשוי לאותת אולי על אפשרות של תקיפה ישראלית ואמריקאית משותפת כנגד אתרי הגרעין באירן.

תדירות הפגישות ההולכת וגוברת בין השניים מעידה יחסים חמים בין אשכנזי ומאלן, כאשר בין היתר בעת הביקור סעד מאלן עם הרמטכ"ל ואשתו בארוחת ערב משותפת. במהלך ביקורו בן היומיים בישראל סייר מאלן ביחד עם סגן הרמטכ"ל דן הראל בגבול הצפון וברצועת עזה וקיבל סקירות ביטחוניות מפי המפקדים במקום.

בדצמבר 2007 הגיע מאלן לישראל בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו. גורמים בפמלייתו אמרו אז כי "אירן עדיין מהווה איום על האזור. האירנים ניסו בעבר לפתח יכולות גרעיניות, הם יכולים עדיין לפתח אותן, הם ניסו זאת, והם תומכים בארגוני טרור באזור".

בדובר צה"ל סירבו לאשר את הידיעה ומסרו בתגובה כי "צה"ל מקיים מערכת קשרי גומלין עם צבאות ידידותיים בעולם. קשרים אלה כוללים ביקורים הדדיים של מפקדים. צה"ל מנוע מלפרט את תנועות מפקדיו באמצעות כלי התקשורת".

יש לציין כי אשכנזי אינו נוהג לצאת לחו"ל מאז נכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי. מאז הספיק לצאת רשמית רק פעמיים, לביקור קצר בבריסל במסגרת כנס ראשי המטות של מדינות נאט"ו בנובמבר 2007 וכן לביקור במחנות ההשמדה בפולין השנה, אז גם לקח חלק במצעד החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully