וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה יגרום לגירעון של טריליון דולר"

טלי גולדשטין

30.6.2008 / 22:25

מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם ביל גרוס שלח למועמד לנשיאות מכתב פתוח בו הזהיר: "ירשת בלגן. כל פיתרון יעלה ביוקר"

ביל גרוס, מנהל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם – אמר היום (שני) כי ממשל בראשות המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה עשוי להיות הראשון שיביא לגירעון תקציבי של טריליון דולר. "ירשת בלגן", אמר גרוס במכתב פתוח ששלח לאובמה, המועמד, שלדעתו, צפוי לנצח בבחירות הקרבות בנובמבר. "מה לדעתי עליך לעשות כנשיא טרי על מנת לתקן את הבלגן? כל שאני יודע הוא שכל פיתרון יעלה ביוקר", נאמר במכתב.

לדברי גרוס, רפובליקני ותיק, הכלכלה האמריקאית זקוקה ל-500 מיליארד הדולרים על מנת שלא לגלוש למיתון. כוונתו של אובמה להטיל מסים גבוהים יותר על מנהלי קרנות גידור וחברות נפט לא תשיג את הסכום המבוקש, במיוחד אם צעד ישולב עם קיצוץ המסים על השכבות החלשות והבינוניות, ביטוח בריאות אוניברסלי וסיוע לבעלי הבתים העומדים לאבד את בתיהם, בשל המשבר המחריף בשוק הדיור.

ההשקעה בציוד מכני ובנדל"ן למגורים, אמר גרוס, נפלה ב-200 מיליארד דולר מאז השיא שרשמה ב-2006. הצריכה הפרטית נמוכה ב-300 מיליארד דולר מהרמה הדרושה כדי להניע התאוששות כלכלית. כשהגירעון הפדרלי כיום כבר קרוב לרמה של 500 מיליארד דולר עוד לפני השבעת נשיא חדש, לדברי גרוס, אין ספק שהוא יגיע לרמה של טריליון דולר עד 2011.

"הרפובליקנים יאשימו אותך במשך שנים ויעניקו לך את הכינוי 'טריליון דולר אובמה', אך למעשה אין הרבה שאתה או כל נשיא אחר יכולים לעשות בעניין", אמר גרוס.

מדיניותו הכלכלית של אובמה כוללת את סיום המלחמה בעירק, קיצוץ סובסידיות בעבור קופות חולים פרטיות וחברת המעניקות הלוואות לסטודנטים, ביטול חוזים שהתקבלו ללא מכרז וחידוש הקצבת מימון ישיר לפרויקטים בתחום החקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully