וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות חדשה נגד ברק בפרשת העמותות

נתיב נחמני

30.6.2008 / 21:43

פעיל מרכזי בבחירות 1999 ביקש להיפגש עם ראש אגף החקירות כדי להעיד מחדש על פעילויות ברק. עד היום שמר הפעיל על שתיקה

ייתכן שאהוד ברק יתמודד בשנית מול ההאשמות בפרשת העמותות בעקבות פגישה שנערכה היום (שני) בין שמואל לוי, עד מפתח בפרשה, לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) תנ"צ שלומי אילון. לוי, לשעבר פעיל במערכת הבחירות אותה ניהל ברק בשנת 1999, נחקר בפרשה ועד היום שמר על שתיקה. עוד בשבוע שעבר הוא ביקש להיפגש עם אילון על מנת למסור לידיו פרטים שבידיו הקשורים לפרשה. למרות זאת, גורם במשטרה אמר היום לוואלה! חדשות כי הוא מעריך שהפגישה לא תניב את פתיחתו המחודשת של התיק. גורם אחר אף אמר כי לא נשללת האפשרות שלוי פועל ממניעים פוליטיים.

במסגרת החקירה הקודמת, ברק נחקר בחשד שביצע עבירות על חוק מימון מפלגות ובחשד לרישום כוזב במסמכי תאגיד. החשד היה שלשם מימון מערכת הבחירות הוקמו מספר עמותות פיקטיביות שמטרתן הייתה גיוס כספים בניגוד לחוק, ובהיקף של מיליוני שקלים. לאורך כל הדרך טען ברק כי לא ידע על דרך ניהול העמותות ועל סכומי הכספים שהועברו. לפני כארבע שנים החליט אליקים רובינשטיין שהיה היועץ המשפטי לממשלה, כי אין די ראיות נגד ברק להגשת כתב אישום והורה לסגור את התיק נגדו.

בניגוד לעמדתו בנוגע לברק, רובינשטיין המליץ על הגשת כתב אישום נגד טל זילברשטיין, לשעבר מנהל הקמפיין של ברק, בחשד שהיה מעורב בפרשה, אך לבסוף הוחלט לסגור גם את התיק נגדו. לאחרונה התבטא בתקשורת זילברשטיין נגד ברק וטען כי יש בידיו חומר שיכול להפלילו. "ברק הוא האחרון שיכול לדבר על מעטפות ומזומנים", אמר זילברשטיין, "יש לו את הטלנסקים שלו".

בעקבות הפרסום פנה "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בבקשה לפתוח בחקירה נגד טל זילברשטיין בחשד לניסיון סחיטת אהוד ברק. "הגעתו של לוי למשטרה נראית כתוצאה מאיומי זילברשטיין", נמסר מהפורום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully