וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנסת מבקשת לטרפד מו"מ על רמת הגולן"

פנחס וולף

30.6.2008 / 19:55

את הדברים אמרה ח"כ גלאון על הצעת החוק המחייב משאל עם על נסיגה משטח בריבונות ישראל. ועד ישובי הגולן: "ויתור יוכרע ע"י העם"

החוק המחייב משאל על נסיגה מרמת הגולן ומחלקים מירושלים שעבר היום (שני) בקריאה ראשונה, עורר תגובות מעורבות. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה לאחר ההצבעה כי "הכנסת מבקשת לטרפד מו"מ על רמת הגולן". לטענתה, פוגע החוק במעמד הכנסת ומערער את יחסי הכוחות בין הרשות המחוקקת לרשות המבצעת. "לפני מלחמת ששת הימים לא נערך משאל עם בשאלה האם לצאת למלחמה ולכבוש את רמת הגולן. אם לכנסת יש את הסמכות לאשר החלטות לסיפוח שטחים, לא יתכן שלא תהיה בידה הסמכות לקבל את החלטה ההפוכה", הוסיפה.

לעומתה, ועד ישובי הגולן פרסם הודעה ובה הודה לחברי הכנסת שתמכו בהצעת החוק. הוועד כתב כי "בהצבעה הביעו חברי הכנסת והשרים תמיכה בגולן, וחיזקו את המסר שהכרעות גורליות שמשמעותן ויתור על חבל ארץ ישראלי יוכרעו על ידי העם".

ראש המועצה המקומית קצרין, סמי בר לב, אמר לאחר ההצבעה כי "65 חברי כנסת הוכיחו היום שלא רק העם עם הגולן אלא גם הכנסת עם הגולן". לטענתו, "העובדה שרוב גדול כ"כ של ח"כים תמך בחוק יש בה מסר חשוב מאד לסוריה כשהיא מנהלת שיחות עם ישראל היא יודעת שכל הסכם צריך לעבור כנסת ומשאל עם ולכן אין שום אפשרות לוותר על הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully