וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימ"מ תרגל שחרור מטוס ישראלי חטוף

נתיב נחמני

30.6.2008 / 20:00

התרגיל הוכתר בהצלחה והנזק נגרם בעיקר למטוס אל-על. מפכ"ל המשטרה: "הימ"מ מסוגלת לבצע כל משימת חילוץ בארץ ובעולם"

מערכת וואלה!

(צילום: משטרת ישראל, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

חטיפת מטוס ישראלי הוא אחד התרחישים הרגישים והגרועים ביותר איתו עלולה ממשלת ישראל להתמודד. היום הותר לפרסום כי בשבוע שעבר תרגלו לוחמי היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור (ימ"מ) של המשטרה תרחיש דומה, התרגיל הוכרז בהצלחה - הנזק העיקרי הוא למטוס "אל-על" 747 ישן.

7 דקות, זה הזמן - על פי התרחיש שתורגל - שיקח ללוחמי הימ"מ לחלץ את בני הערובה ולחסל את החוטפים. ביום ראשון בשבוע שעבר הוזמנו לצפיה בתרגיל שנערך בנמל התעופה בן גוריון בכירי המשטרה, השב"כ ושרים על מנת להתרשם מיכולות היחידה בהתמודדות עם פיגוע מיקוח.

בהזמנת הנוכחים מטרת המשטרה הייתה לבסס את מעמד היחידה כיחידה לאומית שתהייה ברירת מחדל באירוע מסוג זה. המשמעות היא שבמקרה אמת ידעו מקבלי ההחלטות ממקור ראשון איך נראית פעולת חילוץ מבצעית ומה השלכותיה האפשריות. במערכת הביטחון יודעים ומזהירים כבר שנים - פיגוע במטוס ישראלי עלול בקלות להוביל למלחמה.

היחידה שהוקמה ב-1974 בשירות משמר הגבול מיועדת בעיקר ללוחמה כירורגית בפעילות טרור - חילוץ בני ערובה. בין פעולותיה המוכרות, חילוץ בני הערובה מ"אוטובוס האמהות" ב-1988, שהסתיים במותן של שלוש מהחטופות ומספר רב של חיסולים ומעצרים של מחבלים ובכירים בארגוני טרור.

לפני התרגיל אמר מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן כי הימ"מ היא יחידה איכותית המסוגלת לבצע כל משימת חילוץ בארץ ובעולם. לאחר התרגיל נשמעו מבין הנוכחים קולות של אלו שהתרשמו מביצועי היחידה, אך גם קולות של אלו שלא. התרגיל אמנם הוכתר כהצלחה, אך הלוחמים תרגלו תרחיש אחד - ספציפי ביותר - וגם במסגרתו נראה שללוחמים יהיה קשה ביותר לחלץ את בני הערובה עם מינימום נפגעים מצידנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully