וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקרת במדינת אויב - לא תיבחר לכנסת

פנחס וולף

30.6.2008 / 18:18

הכנסת אישרה את החוק בקריאה שניה ושלישית. האיסור יתווסף לרשימת האיסורים עליהם לא יוכל אדם המבקש להיבחר לכנסת לעבור

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק לפיו מי שיבקר במדינת אויב לא יוכל להיבחר לכנסת. ברוב של 52 תומכים מול 24 מתנגדים עבר החוק שכונה חוק "עזמי בשארה".

על פי הצעת החוק של זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) ואסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), הביקור במדינת אויב יתווסף לרשימה האיסורים שעליהם לא יוכל אדם המבקש להיבחר לכנסת לעבור. ברשימה זו היו עד היום כלולים הסעיפים של גזענות ותמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל.

החוק קובע כי "מי ששהה במדינת אויב שלא כדין בשבע השנים שקדמו להגשת רשימת מועמדים יחשב כמי שתומך במאבק מזוין כל עוד לא הוכיח אחרת".

חבר הכנסת אורלב אמר כי "מהיום יאלצו הח"כים הערבים להחליט – או הפרלמנט הסורי או הפרלמנט הישראלי. החוק יבלום את חדירת הסוסים הטרויאנים לכנסת. יש לתבוע מהמנהיגות הערבית נאמנות בלתי מסויגת למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כפי שכל מדינה דמוקרטית נאורה תובעת זאת מנבחריה".

ח"כ אסתרינה טרטמן אמרה לאחר אישור החוק כי "מעתה אזרחי ישראל יכולים להיות רגועים - אויבים לא ישבו עוד בבית המחוקקים. כמו בכל מדינה דמוקרטית, מתוקנת ונאורה, מי שמצפצף על כללי הביטחון של המדינה ידע שהוא שולל מעצמו את היכולת להיבחר לכנסת. החוק הזה יחזיר מעט מן הכבוד הנרמס שלנו כעם ויתן לנו סיבה טובה לזקוף את הגב".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"ם תע"ל) הודיע כי הוא יפנה לבג"ץ כדי שיפסול את החוק, זאת מאחר ולא היה רוב של 61 בעד החוק, לדבריו החוק פוגע בשוויוניות והוא לא יעמוד במבחן בג"ץ. "עברנו מסיעה לסיעה והצלחנו להשפיע על חברי כנסת וסיעות לצאת מהמליאה בזמן ההצבעה או להתנגד, מבחינתי מדובר בחוק הצהרתי בלבד", אמר טיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully