וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק משאל עם עבר בקריאה ראשונה בכנסת

פנחס וולף

30.6.2008 / 18:20

65 ח"כים הצביעו בעד החוק, הקובע כי כל ויתור על שטח בריבונות ישראל יחייב משאל עם, בחירות או רוב של שני שלישים מחברי הכנסת

החוק המחייב משאל על נסיגה מרמת הגולן ומחלקים מירושלים עבר היום (שני) בקריאה ראשונה ברוב של 65 חברי כנסת בעד מול 18 שהתנגדו. על פי הצעת החוק, במידה שלא יהיה רוב של 80 חברי כנסת לוויתור על חלקים מרמת הגולן, הממשלה תחוייב לבצע משאל עם בנושא. את הצעת החוק הגיש לראשונה חבר הכנסת לשעבר אביגדור יצחקי שהתפטר מהכנסת לפני מספר חודשים.

על פי אומדן משרד האוצר, עלות יום שבתון שנדרש ליום משאל העם הוא 1.3 מיליארד שקל. עריכת המשאל תעלה 200 מיליון שקל נוספים. העלויות הללו לא כוללות את עלויות מימון המפלגות והתעמולה שידונו בוועדה המשותפת בהכנה לקריאה שניה ושלישית.

בישיבה של השדולה למען הגולן שהתקיימה לפני ההצבעה, אמר יו"ר השדולה ח"כ ישראל כץ (ליכוד), כי "אם היו מתייחסים כך לכל נושא רציני הציבור היה מקבל הרבה יותר הכרעות קשות". לטענתו, "אם בנושא הגולן ושטחי המדינה יתמידו בדרך של קונצנזוס ניתן יהיה לקבל החלטות שיחזקו את המדינה".

יושב ראש ועדת החוקה ח"כ מנחם בן ששון (קדימה) התנגד בעבר להצעת החוק כלשונה ודרש שיחוקק כחוק יסוד משום שלדבריו מדובר בשינוי סדרי ממשל, חוק יסוד יכול לעבור אך ורק אם תומכים בהצעה למעלה מ-61 חברי כנסת. ח"כ דוד טל (קדימה) אמר בעבר כי הוא שמח על החלטת הוועדה, "אני משוכנע שחוק זה לא יפריע לראש הממשלה במשא ומתן מול הסורים, אלא יסייע לו במניעת ויתורים מסוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully