וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "המצב בזימבבואה - אתגר ליציבות"

טלי גולדשטין

30.6.2008 / 18:13

פסגת האיחוד האפריקאי נפתחה במצרים בנוכחות נשיא זימבבואה המוקצה מוגאבה. האו"ם: "עלינו לעמוד לצד תושבי זימבבואה"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה לא התבייש ונכח היום (שני) בפסגת האיחוד האפריקאי שנפתחה בשארם א-שייח' שבמצרים. זאת למרות הביקורת החריפה והגינוי העולמי שהתעוררו בעקבות מסע הבחירות האלים שניהל ובחירתו לנשיא, זו הכהונה השישית. מוגאבה, בן ה-84, טס לפסגה אמש, אחרי טקס ההשבעה שלו, על מנת לשאת ולתת עם האופוזיציה, שפרשה מהבחירות לפני כשבוע כצעד מחאה והותירה אותו המועמד היחיד לנשיא זימבבואה.

את נאום הפתיחה של הפסגה ה-11 במספר נשא נשיא מצרים חוסני מובארק, שאמר כי אפריקה עומדת בפני אתגרים רציניים כגון רעב המוני ושינוי אקלימי.

ג'אן פינג, ראש מועצת האיחוד האפריקאי, אמר כי על הארגון לשאת באחריות שלו בפתירת המשבר בזימבבואה. דרום אפריקה, שאמורה לשמש כמתווכת במשבר בזימבבואה, קראה להקמת ממשלה אחדות זמנית.

סגנית מזכ"ל האו"ם אשא-רוז מיגירו אמרה כי האו"ם מחויב לתמוך במאמצי אפריקה לקראת שלום ושגשוג ביבשת. מיגירו דחקה בקהילה הבינלאומית, במיוחד במדינות העשירות, לתמוך באפריקה. "תמיכה בפיתוח של אפריקה היא הכרחית עבור הביטחון הגלובלי", אמרה. "אי אפשר להפריד בין ביטחון לפיתוח. אנו זקוקים למעורבות של כל המדינות, מתפתחות ומפותחות", הוסיפה.

בנושא זימבבואה, אמרה מיגירו כי על מנהיגי אפריקה להגיע להסכם פוליטי במטרה לפתור את המשבר. "זהו רגע של אמת בעבור מנהיגי האזור", אמרה. מיגירו גינתה את הבחירות בזימבבואה ואמרה כי מצער הדבר שהסבב השני של הבחירות נערכו למרות הביקורת הרבה והמצב הפוליטי הרגיש במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully