וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: "האוצר מחזיק בהשכלה כבת ערובה"

נעמה טלמור

30.6.2008 / 18:03

ועדת החינוך של הכנסת קיימה היום דיון על המשבר התקציבי אשר בפניו ניצבות האוניברסיטאות. "הבית בוער והאוצר מעכב את התקציב"

ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, דנה היום (שני) בעניין המשבר ההולך ומתעצם של האוניברסיטאות, שאינן יכולות לתכנן את תקציבן לשנה הבאה. שרת החינוך פרופ' יולי תמיר מקיימת דיונים עם האוצר כבר כמה חודשים בכדי להגיע להסכמה על היקף תוספת התקציב שאמורה להינתן למערכת ההשכלה הגבוהה, על בסיס דו"ח שוחט.

תמיר דורשת תקציב של 1.8 מיליארד שקלים שיתפרס על חמש השנים הקרובות, אך האוצר אינו מעוניין לאשר זאת בלא יישום דו"ח שוחט המלא שכולל העלאת שכר הלימוד לסטודנטים, כמו כן מבקש האוצר להכניס את הסכם השכר שהגיע אליו בתום שביתת המרצים השנה כחלק מתוספת התקציב שתועבר למערכת ההשכלה הגבוהה.

"האוצר מחזיק את ההשכלה הגבוהה כבת ערובה", אמרה תמיר בוועדה, "האוצר מתנגד להעלות את הדברים לממשלה ומעלה נושאים שלא היו קשורים לשוחט ובהם ניהול האוניברסיטאות וניהול תקציבי בו הוא תובע שחשב ינהל את תקציב ההשכלה במקום הוועדה לתכנון ותקצוב".

האוצר דורש שקיפות

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור אמר כי "יש כאן טקטיקה מכוונת בה האוצר מביא את האוניברסיטאות לקריסה ואז מגלגל עיניים ואומר שההשכלה הגבוהה לא עובדת ויש להפריטה".

האוניברסיטאות, המתוקצבות בתכנית חומש למשך חמש שנים בכל פעם מראש, אינן יכולות לתכנן את התציב לשנה הבאה בפרט ולשנים הבאות ככלל. "להשכלה הגבוהה אין אמא ואבא. יש אדישות איומה. הבית בוער, ונציגי האוצר מעכבים את התקציבים בשל סיבות קטנוניות" אמר פרופ' אהרון בן זאב, נשיא אוניברסיטת חיפה, במהלך דיוני הועדה "רוצים שקיפות? אנחנו מוכנים להראות לאן הולך כל שקל. אין לי טענות לאוצר, יש לי טענות לממשלה - הממשלה חתמה, הציבור חושב שהכל בסדר והבית שלנו מתמוטט - כי האוצר לא מעביר את התקציב".

נציג משרד האוצר בוועדה, יוני רגב, ענה בתגובה לחברי הועדה והדגיש את עמדת האוצר כי "לא ניתן לקיים את דו"ח שוחט ללא כל הצדדים שלו כולל העלאת שכר הלימוד. חשוב גם לומר - שישה מיליארד שקלים הולכים להשכלה הגבוהה וצריך חשב מלווה שיפקח על שקיפות המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully