וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "חבל שגם לנו אין נשק גרעיני"

30.6.2008 / 16:24

שר החוץ הסורי שב והכחיש את ההאשמות האמריקאיות, לפיהן המתקן שהופצץ היה כור גרעיני, אולם לא הסתיר את קנאתו בישראל

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר החוץ הסורי וואליד מועלם אמר היום (שני) כי היה רוצה שארצו תחזיק ביכולות גרעיניות דומות לאלו של ישראל, אך הקפיד להכחיש את ההאשמות של גורמים אמריקאים רשמיים כי המתקן שהופצץ בספטמבר 2007 על ידי חיל האוויר הישראלי היה כור גרעיני בבנייה.

הערותיו של מועלם היו התגובה הסורית הראשונה בנושא הגרעין, מאז הסיורים של חוקרי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה האטומית (סבא"א), שהגיעו למדינה בשבוע שעבר על מנת לבדוק את המתקן המופצץ, כמו גם מתקנים חשודים אחרים.

"סוריה לא הייתה מאפשרת לחוקרים להיכנס לתחומה לו הייתה לה תוכנית גרעין", אמר מועלם לעיתונאים לאחר פגישתו עם שר החוץ הנורבגי יונאס גאהר סטורה שעשה בדמשק. "כאזרח פרטי אני יכול לומר שהייתי רוצה תוכנית שכזו, פשוט משום שישראל השיגה התקדמות טכנולוגית אדירה בייצור הנשק הגרעיני שלה".

בזמן שישראל לא הגיבה פומבית למהלך הצבאי, לטענתה של ארה"ב, המתקן שהופצץ נבנה בסיוע צפון קוריאני, האשמה שנתמכה על ידי מקורות מודיעינים שהראו דמיון רב בין המבנה הסורי לכורים קוריאנים. סוריה, מצדה, ממשיכה לטעון כי זה היה מתקן צבאי סטנדרטי שנמצא בתהליכי בנייה.

חוקרי סבא"א, ששיבחו את שיתוף הפעולה הסורי, הודיעו בתום הביקור בסוריה כי יהיה עליהם לבצע בדיקות נוספות לפני שיוכלו להגיע למסקנה ברורה בנוגע לאופי המתקן המדובר. תשובות סופיות צפויות להתפרסם בחודש ספטמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully