וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב שתקף מנהלת בי"ס הסגיר עצמו למשטרה

נתיב נחמני ונעמה טלמור

30.6.2008 / 17:03

על פי החשד, האב נגח בפניה של מנהלת ביה"ס "מורשת זבולון", לאחר ויכוח שפרץ בינהם על רקע אי השתתפות בתו במסיבת הסיום

מנהלת בית הספר היסודי הממלכתי-הדתי "מורשת זבולון" בנתניה הותקפה היום (שני) על ידי הורה של אחד מהתלמידים בבית הספר. בשעות הצהריים המוקדמות הגיע אבי הילדה למסיבת סיום השנה של בית הספר בו לומדת בתו.

על פי החשד, התפתח ויכוח בין האב למנהלת, על רקע אי השתתפות בתו במסיבת הסיום. לטענת המנהלת, אבי הילדה נגח בפניה. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה אותה במצב קל לבית החולים "לניאדו" שבעיר. סגל בית הספר מיהר לדווח על התקיפה למשטרה, אך מיד לאחר האירוע נמלט אבי הילדה מהמקום.

מאוחר יותר האב, תושב נתניה בן 40, הסגיר עצמו לידי המשטרה והועבר להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר. "אנו מתייחסים לאירוע בחומרה רבה. מבחינתנו, מקרים של תקיפת עובדי ציבור מקבלים עדיפות גבוהה מאוד", אמר לוואלה! חדשות מפקד משטרת נתניה, ניצב משנה רון גרטנר.

זהו לא מקרה התקיפה הראשון של מנהל בית ספר על ידי הורה זועם. בחודש אפריל הותקפה באילת מנהלת תיכון "גולדווטר" נטע בצלאל, על ידי אם של אחד מהתלמידים. לאחר התקיפה הורה ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי על השבתת בתי הספר התיכוניים בעיר.

באותו החודש הושבתו הלימודים למשך שעתיים גם בית הספר המקיף הערבי "אורט" בעכו, לאות מחאה כנגד האלימות נגד צוות המורים וההנהלה. באחד המקרים הורה של אחת התלמידות בבית הספר בא לכיתתה, איים על המורה ואף קילל אותה. מנהל בית הספר שהוזעק לכיתה הותקף גם הוא מילולית ופיזית, ונזקק לטיפול רפואי.

"צוות מאויים יתקשה למלא את תפקידו"

ממשרד החינוך נמסר, כי "אנו מוקיעים את מקרי האלימות של הורים כלפי עובדי הוראה, ורוצים להבהיר כי צוות חינוכי המאויים באלימות על ידי ההורים, יתקשה למלא את תפקידו החינוכי". עוד מציינים במשרד החינוך, כי מפקח בית הספר ייקים פגישה עם המנהלת והמורים לשיחה על המקרה, לשם קביעת המשך ההתמודדות עם הנושא. כמו כן, יתקיימו מעגלי תמיכה של היועצות החינוכיות, יחד עם המנהלת וצוות בית הספר.

בנוסף, משרד החינוך מוסר כי תתקיים פגישה כוללת עם ההורים "במטרה להעביר מסר חד משמעי שיש להוקיע את מעשי האלימות". כמו כן, המשרד אומר כי בימים אלו פועלת במשרד ועדה העוסקת בדרכי התמודדות עם אלימות הורים כלפי עובדי הוראה.

שר החינוך לשעבר ח"כ יצחק לוי, (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר כי "אלימות ההורים חמורה יותר מאלימות התלמידים כי מלבד העבירה הפלילית שבמעשה היא מפוררת והורסת את סמכות המורה בעיני התלמידים". לוי קרא לשרת החינוך "לפעול במלוא חומרת הדין ולבקש הגשת כתב אישום נגד אותה אם ולערב מייד את ארגוני ההורים הארציים".

(פרסום ראשון: 12:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully