וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: עיתונאים ואקדמאים עוכבו לקראת הג'י 8

גיל קדרון

30.6.2008 / 15:15

הפסגה תתקיים בין ה-7 ל-9 ביולי בקיוטו, והרשויות היפניות החלו להקשות על כניסתם של אלו שמתנגדים לעקרונות של האומות המתועשות

לקראת פסגת הג'י 8, שתתקיים בין ה-7 ל-9 ביולי בקיוטו שביפן, נוהרים לאי שורה ארוכה של משתתפים ומתנגדים, תופעה שגורמת לרשויות היפניות לנהוג בהיסטריה. כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס".

עיתונאים, אקדמאים ופעילים גילו היום (שני) כי עוכבו ונחקרו בשדות תעופה ביפן, לפעמים למשך 17 שעות, עדות לשדרוג האבטחה לקראת הפסגה ולחששה של הממשלה מפני המהומות הצפויות.

שישה עיתונאים עצמאים או מאמצעי תקשורת אלטרנטיבים ועשרה אקדמאים שהוזמנו לישיבת מתנגדי הג'י 8 באוניברסיטה מקומית, בילו שעות ארוכות בחדרים סגורים עם משטרת ההגירה. שלושה מהעיתונאים אף נאלצו לישון בתא מעצר לאורך הלילה. בסופו של דבר, כולם הורשו להיכנס למדינה.

עלויות אבטחה עצומות

"הם לא אמרו לנו מדוע בחרו לחקור דווקא אותנו", אמר אחד העיתונאים. "וגם לא מדוע החזיקו בנו 17 שעות. כל שאמרו לנו הוא שהממשלה היפנית לחוצה מאוד". כבר כעת ניתן לראות מספר כמעט חסר תקדים של שוטרים ברחובות טוקיו ושאר ערים גדולות, לאחר תגבור כוחות של כ-21 אלף שוטרים. הפסגה האחרונה, שהתקיימה בגרמניה, עלתה לממשלה הגרמנית 186 מיליון דולר בהוצאות אבטחה, ויפן כבר השאירה אותה מאחור עם 283 מיליון דולר הוצאות על אבטחה.

כבר כמה שנים שפעילים מהעולם כולו מגיעים לאירועי הג'י 8, מפגינים, מוחים, ומסבירים. בסוף השבוע האחרון הפגינו כ-1,000 איש נגד החברות בפסגה, שלטענתם אחריות לרעב ולאי היציבות העולמי.

"הם לא נתנו לי אוכל, קפה, מים - לא הכנסתי דבר לפה במשך 12 שעות", אמר אמדריי גרובצ'יץ' מרצה לסוציולוגיה מאוניברסיטת סן פרנסיסקו. "כך שהייתה תחושה שונה בחדר החקירות מאשר באולם הכניסה, שם היה כתוב בגדול 'ברוכים הבאים ליפן'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully