וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יתום פורש: "קודים מוסריים נשחקו"

פנחס וולף

30.6.2008 / 14:56

דני יתום (העבודה) הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים והסביר: "ההנהגה הפכה את הישרדותה הפוליטית למטרה"

ח"כ דני יתום (העבודה) הודיע היום (שני) בישיבת סיעת העבודה על התפטרותו מהכנסת ופרישתו מהחיים הפוליטיים בכלל. לדבריו, הוא שוקל להתפטר מאז שפורסמו מסקנות ועדת וינוגרד על מלחמת לבנון השנייה. יתום אמר כי הוא ציפה שראש הממשלה אהוד אולמרט יתפטר לאחר פרסום הדו"ח.

"זה לא סוד שבשנתיים האחרונות אני חש אי נוחות הולכת וגוברת", אמר יתום, "ההנהגה בישראל הפכה את הישרדותה הפוליטית למטרה. קודים מוסרים וערכיים יסודיים נשחקו". יתום הסביר כי "כח"כ בקואליציה אני חש כאילו אני שותף להידרדרות כשאני מצביע אמון בממשלה ויחד עם חבריי פורש לה רשת ביטחון פוליטית". לדבריו, "ראש הממשלה כשל במבחן המנהיגות במלחמה ולא עמד במבחן הציבורי. הוא לא לבד, פרשיות שחיתות רודפות זו את זו".

יתום הגיש היום את מכתב ההתפטרות ליו"ר הכנסת דליה איציק. לאחר שהתפטרותו תיכנס לתוקף, יחליף אותו הבא בתור ברשימת העבודה לכנסת, ליאון ליטינסקי, נציג העולים ברשימת המפלגה. יתום הוא חבר הכנסת השני שפורש ממפלגת העבודה בכנסת הנוכחית. לפני כחודש פרש אפרים סנה, שהקים מפלגה חדשה בשם "ישראל חזקה".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער אמר כי "התפטרותו של דני יתום מהכנסת מצערת ומהווה עדות נוספת להידרדרות המואצת במערכת הפוליטית. כמו אחרים לפניו, זוהי התפטרות נוספת של אדם ישר שסירב להתקרנף ולוותר על עקרונותיו ועל המצפן הערכי שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully