וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יגביר הסיוע ההומניטרי לצפון קוריאה

גיל קדרון

30.6.2008 / 14:11

בעקבות הריסת מתקן הקירור הגרעיני של פיוניאנג, העבירה ארה"ב משלוח אוכל, ותוכניות האו"ם צפויות להאכיל כ-5 מיליון רעבים

סוכנות האוכל העולמית של האו"ם מסרה כי הגיעה היום (שני) לסיכום עם ממשלת צפון קוריאה, הכולל הרחבה של עבודתה במדינה הקומוניסטית הסגורה, וזאת אחרי שמשלוח של אוכל הגיע מארה"ב לחופיה.

לפי האו"ם, הסוכנות תוכל להאכיל חמישה מיליון תושבים שחיים ברעב תמידי, באחת המדינות בעלות איכות החיים הנמוכה בעולם. כך מדווחת רשת CNN.

צפון קוריאה הרסה ביום שישי מגדל קירור במתקן גרעיני בעיר יונגביון. הריסת המגדל, שנבנה עוד בתקופה הסובייטית, היא חלק מהסכם שחתמה המדינה עם ארצות הברית, ומטרתו להביא לחיסול תוכניתה הגרעינית של המדינה שיוציאה מהבידוד הבינלאומי בו הייתה נתונה בשנים האחרונות. משלוחי הסיוע הם החלק הראשון מההסכם החדש עם ממשלו של ג'ורג' וו. בוש.

שעות מעטות לאחר הרס המגדל פרסמה ממשלת צפון קוריאה פרסמה הודעה רשמית, ובה היא מברכת על ההחלטה האמריקאית להוציאה מרשימת המדינות תומכות הטרור. הממשל בפיונגיאנג קרא לארצות הברית לסיים את תקופת המדיניות העוינת כלפי צפון קוריאה לחלוטין.

האו"ם ישלח 50 משקיפים שיפקחו על חלוקת המזון, ויקבלו גישה חסרת תקדים לאזורים כפריים. לפי ההערכות, כמיליון צפון קוריאנים מתו מערב במהלך שנות התשעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully