וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרתעה משיגים בשדה הקרב ולא במו"מ"

יהושע בריינר

30.6.2008 / 17:36

מנכ"ל עמותת 'לחופש נולד' מותח ביקורת על התנהלות הממשלה בימים שקדמו לאישור עסקת השבויים ומגדיר אותה 'בלתי נסבלת'

"התנהלות הממשלה בשבועיים שקדמו לאישור העסקה הייתה בלתי נסבלת", כך אומר לוואלה! חדשות מנכ"ל עמותת 'לחופש נולד' האלוף במיל' אייל בן ראובן, יום לאחר ישיבת הממשלה בנושא החזרתם של אלדד רגב ואודי גולדווסר. "במקום לחבק את המשפחות, יצרה הממשלה משבר אמון בינה לבין המשפחות בהחלטה להביא את הנושא להחלטת הרב הצבאי הראשי. אי אפשר היה לבצע את התהליך הזה לפני חודש או שנה? בפועל נגרם נזק - במקום להיות עם המשפחות, נוצר מצב שבו הן נלחמו על בניהם נגד המדינה".

יחד עם זאת, מביע בן ראובן שביעות רצון מהעסקה. "בתנאים שנוצרו ולאור המחויבות העליונה להחזיר את הבנים הביתה, אני חושב שמדובר בעסקה נכונה מאוד וראויה. למרות שמקומו של סמיר קונטאר הוא בכלא עד סוף ימיו, צריך לזכור שהיום הוא כבר איננו קלף מיקוח משמעותי בנושא רון ארד. את הקלפים המשמעותיים באמת, מוסטפא דיראני ועבד אל-כרים עובייד, איבדנו כבר, ובנקודת הזמן היום אני חושב שקונטאר הוא בשום אופן לא המפתח לפתרון התעלומה בעניין רון".

בניגוד לעמדתו של ראש המוסד מאיר דגן אתמול בישיבת הממשלה, טוען בן ראובן כי ישראל צריכה להראות את כושר ההרתעה שלה לא במשא ומתן על השבויים. "אני מעריך מאוד את דגן, אך הבאת הבנים הביתה היא חובתנו העליונה. לצערי אנחנו נדרשים לשלם עבור זאת מחירים קשים, אולם את יכולת ההתרעה שלנו צריך להראות במגרשים אחרים, בהם שדה הקרב, ולא דרך מו"מ".

"עלינו ליצור מערכת של כללים במקרים שכאלה, בהם ידע גם הצד השני שחטיפת חייל עלולה לגרום להשתוללות של המדינה, אפילו עד לקו עליון של מלחמה וזאת הרתעה", אמר בן ראובן, שכיהן במהלך מלחמת לבנון השנייה כמפקד חזית הצפון. "ולכן אני חושב גם היום שהיציאה למלחמת לבנון השנייה הייתה מהמוצדקות ביותר. לצערי דרך ניהולה הייתה כושלת".

בעניין עסקת החזרת החייל גלעד שליט אמר בן ראובן, לנוכח הדיווחים כי חמאס דורש את שחרורם של 450 מחבלים עם דם על הידיים, כי "צריך להתמקח ככל שניתן, אך עלינו לדעת שנצטרך לשלם כאן מחיר כבד וכואב. אם בסופו של דבר, גם לאחר משא ומתן נוקשה, זה יהיה מחיר שחרורו של שליט, עלינו ללכת על העסקה הזאת, גם במחיר המדובר, כדי להשיב את גלעד הביתה, על אף הביקורת שוודאי תהיה".

עמותת לחופש נולד היא עמותה ציבורית ששמה שמטרתה להחזיר את כל שבויי ונעדרי צה"ל. בין היתר מציעה העמותה פרסים כספיים תמורת מידע חדש אודות הנעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully