וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חוק העישון מוציא את החשק לעשן

גיל קדרון

30.6.2008 / 13:23

האגודה הבריטית למלחמה בסרטן טוענת כי בתשעת החודשים מאז נאסר לעשן במקומות ציבוריים, כ-400 אלף איש בחרו להיגמל

מסתבר שהאיסור על עישון במקומות ציבוריים כן מסייע להפחתת מספר המעשנים, לפחות באנגליה. כך מגלה סקר חדש ברשת ה-BBC. לפי הסקר, שנערך על ידי של האגודה למלחמה בסרטן של הממלכה המאוחדת, בתשעת החודשים הראשונים לאיסור ירד אחוז המעשנים בכמות שיא של 5.5 אחוזים.

"הנתונים האלה מצביעים על הצניחה הגדולה ביותר שאי פעם נרשמה במספר המעשנים", אמר פרופ' רוברט וולס, מנהל לימודי הטבק בעמותה "מחקר להתנהגות רפואית" באוניברסיטת לונדון. "לא ציפיתי להשפעה כל כך דרמטית". לפי הערכת החוקרים, מדובר ב-400 אלף מעשנים שזנחו את ההרגל המגונה.

מדובר במחקר הראשון שבודק את השפעות איסור העישון במקומות ציבוריים על מספר המעשנים, ללא כל צעדים אחרים שנועדו לצמצם את התופעה, כמו מיסוי גבוה יותר.

ירידה של 21% עד 2010

לא נרשמו הבדלים בין משענים ומשענות, כמו גם בין גילאים ומעמדות שונים. סך כל הנשאלים היה 32 אלף, מאז שביולי האחרון הוחל החוק החדש, שקיים גם בישראל מאז הקיץ שעבר. בתקופה שלפני האיסור ירד מספר המעשנים ב-1.6 אחוזים.

"על הממשלה לעשות הכל כדי להמשיך בהצלחה הרפואית הזו", אמרה מנהלת הטבק באגודה למחקר הסרטן. לפי הממשלה הבריטית, מתים כל שנה 87 אלף איש מנזקים הקשורים לעישון, ומטרתה להפחית את מספר המעשנים ב-21 אחוזים עד 2010.

ייתכן כי בשנים הבאות ייעלמו המכונות למכירת סיגריות, קופסאות קטנות המכילות 10 סיגריות, והתצוגות בקיוסקים. ארגון התומך בעישון האשים את הממשלה בניסיון "להפחיד" אנשים על מנת להפסיק לעשן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully