וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מועצה ציבורית תקבע את הצנזורה באינטרנט"

פנחס וולף

30.6.2008 / 12:42

כך הציעו יוזמי הצעת החוק על סינון תכנים אסורים לילדים באינטרנט. המועצה תקבע את מאפייני הסינון ברשת ודרכי יישומם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משרד התקשורת יפעל בצורה הסברתית כדי להעביר להורים מידע על הסכנות שברשת האינטרנט. כך הודיע היום (שני) שר התקשורת אריאל אטיאס מש"ס במהלך דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על הצעת חוק "סינון תחומים בלתי הולמים לקטינים באינטרנט" שהוגשה על ידי ח"כ אמנון כהן מש"ס.

אטיאס הציג לוועדה את הצעת משרדו, במסגרתה תמונה מועצה ציבורית שתקבע את המאפיינים של אמצעי הסינון ודרכי השימוש בהם. המועצה תקבע כללים ראשונים בנושא ולאחר מכן תתכנס מספר פעמים בשנה. היא תורכב משבעה חברים - שלושה נציגי מדינה וארבעה נציגי ציבור, בניהם אישים מתחום חקר האינטרנט, רווחת הילד, טכנולוגיה וחינוך.

בדיון השתתפו נציגים רבים מהאגודה לזכויות האזרח ולשכת עורכי הדין שהביעו את התנגדותן הנחרצת להצעת החוק וטענו כי מדובר בחוק חשוך שקיים רק במדינות בהן פועלות דיקטטורות אפלות.

"לשכת עורכי הדין סבורה שלמעט ביטויים חריגים כמו ביטויים של תמיכה בארגוני טרור ופדופילים, לא רצוי שהמדינה תיקח על עצמה את החינוך" אמר בדיון עו"ד רון גזית, מ"מ יו"ר לשכת עורכי הדין. "החינוך צריך להתבצע על ידי ההורים. צריך לחייב לספק הסברה להורים אבל לא לתת למדינה לחנך. זהו מדרון חלקלק". עו"ד יונתן קלינגר, הוסיף ואמר כי, "ברגע ששואלים מישהו אם אתה צופה בפורנו או לא - זו חדירה לפרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully