וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים רמב"ם לא ערוך לרעידת אדמה

נעמה טלמור

30.6.2008 / 12:17

הבניינים בבית החולים הגדול בצפון נבנו לפני 40-150 שנים, ואינם עמידים ברעש אדמה. "לטיפול באירוע רב נפגעים בית החולים תמיד מוכן"

אבי קסב

(צילום: אבי קסב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית החולים רמב"ם קיבל הבוקר (שני) את הודעתו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אבי ישראלי כי עליו להיערך במהירות לאפשרות של רעידת אדמה בצפון הארץ, אך יכולתו להתכונן לקראתה מוגבלת. "ביה"ח שלנו אינו ערוך כלל מבחינת תשתית לרעידות אדמה וגם לא יהיה ערוך בשנים הקרובות", אמר לוואלה! חדשות דובר בית החולים, דוד רטנר.

ברמב"ם, בית החולים הגדול והמרכזי בצפון, קיים מבנה בן 150 שנים, בניין נוסף בן 70 שנים ואילו גילו של המבנה המרכזי הוא 40 שנים. שלושת המבנים הללו אינם עומדים בתקנים של התמודדות עם רעש אדמה אפשרי. במידה שהרעש אכן יפגע בבית החולים או בסמוך לו, אמר רטנר כי המבנים לא ישרדו.

"ניתן לחלק את היערכות בית החולים לשתיים", הוסיף רטנר. "מבחינת תשתית, כפי שציינתי, אין אנו ערוכים. אך מבחינת היערכות רפואית אנו ערוכים כל הזמן. היערכות לטיפול באירוע רב נפגעים (אר"ן), קיימת אצלנו כעניין שבשגרה, והיא קיימת כחלק מהתרגולות הקבועות שלנו לאסונות בקנה מידה גדול".

רק בעוד חמש שנים תושלם בבית החולים בניית קמפוס חדש שיכלול בתוכו מספר מבנים שיוכלו לעמוד בפני רעידות אדמה, ושניתן יהיה לפנות אליהם חולים וצוות במקרה הצורך.

"מרכז רפואי זיו ערוך תמיד"

סגן מנהל מרכז רפואי זיו בצפת, ד"ר קלין שפירא, אמר כי "המרכז הרפואי זיו ערוך לקראת התרחשות שכזו ומרענן נהלים אצל צוותי הרפואה לאורך השנה". הנהלים המדוברים כוללים אופן התנהגות עם חולים בעת רעידת אדמה, מיקום החוליםם, הגנה על חולים, תפקיד הצוותים הרפואיים וכדומה.

ד"ר שפירא מזכיר כי רעידת אדמה באזור דרום לבנון גרמה בשנת 1956 לכ-160 הרוגים, הרס ולנזקים רבים. בשלב זה רעידות האדמה שהורגשו בצפון הארץ הן מזעריות, והוא מקווה כי לא יאלצו להשתמש בנהלים אלו בזמן אמת.

עוד מוסיף ד"ר שפירא כי מרכז הרפואי זיו התריע כי יש עדיין רבות לבצע בתחום חיזוק תשתיות, על פי תכנונים שהכינו המומחים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully