וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגדה 36 אינה עונה

יהושע בריינר

30.6.2008 / 10:17

חיילים באוגדה התבקשו להמעיט עד כמה שניתן בשיחות פרטיות וזאת בשל השתדרגותם של אמצעי האזנה הסורים לאורך הגבול

חיילים באוגדה 36 המוצבת ברמת הגולן קיבלו בשבועות האחרונים הנחיות מחמירות בנוגע לקיום שיחות במכשירי הטלפון הניידים, זאת לאחר שהוזהרו כי סוריה הקימה בסיסי האזנה חדשים לאורך הגבול. בסיסים אלו מצוידים במכשירי ההאזנה מתקדמים מתוצרת רוסית ומהווים סיכון ממשי בכל הקשור לביטחון מידע.

במסגרת ההנחיות החדשות, נאמר לחיילי האוגדה כי יש להמעיט עד כמה שניתן בשיחות פרטיות בתוך הבסיסים והמוצבים. וכי אין להזדהות במהלך השיחה כחייל צה"ל ואין לומר היכן אתה מוצב או באיזה יחידה בצבא הנך משרת. לחיילים נאמר כי כל חייל שייתפס עובר על עבירות ביטחון מידע אלה יישפט בחומרה.

הנחיות אלו מצטרפות לפקודת מטכ"ל חדשה שהופצה לאחרונה בצה"ל ואוסרת על הכנסת פלאפונים לאזורים בהם מתבצעת פעילות צבאית מסווגת. ראוי לציין כי בשנה האחרונה שמים בצה"ל דגש מיוחד בכל הקשור לביטחון מידע. הרקע לכך הוא סדרת אירועים מביכים בהם איבדו מספר קצינים בכירים, בהם אלופי משנה וכן קצין אבטחת מידע, ציוד דיגיטלי ובו מידע מודיעיני מסווג. בנוסף הורה בין היתר מפקד חיל הים כי חל איסור להכניס לבסיסי החיל טלפונים ניידים בעלי מצלמה, מחשש שהתמונות יועלו לרשת האינטרנט ויחשפו מידע צבאי רגיש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל רואה חשיבות רבה בשמירה על ביטחון המידע. לצורך כך מתקיימות פעילויות שונות ומגוונות במטרה להטמיע את חשיבות הנושא בקרב המפקדים והחיילים ברמות השונות. שיפור מערכות ההגנה, הגברת המודעות לנושא ביטחון המידע, הצפנת אמצעים והדרכה מקצועית מתקיימים באופן שוטף למול איומים עדכניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully