וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הורשע בריגול לישראל ויוצא להורג

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.6.2008 / 9:17

עלי אשתרי הואשם ב"ריגול למען המדינה הציונית ובעבור סוכנות המוסד הישראלית", ונידון למוות. לטענת אירן, הוא הודה בהאשמות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית משפט באירן גזר על אירני בשם עלי אשתרי עונש מוות, לאחר שזה הורשע בריגול למען ישראל, כך מדווחת היום (שני) סוכנות הידיעות האירנית איסנ"א. "דינו של עלי אשתרי, שהואשם בריגול למען המדינה הציונית ובעבור סוכנות המוסד הישראלית, הוא מוות", נכתב בדיווח הסוכנות. "מטרת גיוסו של המרגל אשתרי הייתה לחדור למנגנונים הרגישים במדינה", נמסר.

התקשורת האירנית טענה שאשתרי בן ה-43 שנשפט בשבת, הודה בעבירות שיוחסו לו וביקש חנינה. בכיר במשרד ההגנה האירני מסר כי אשתרי, יליד טהרן העובד בסחר במוצרי אלקטרוניקה, נעצר בשנה שעברה. ממשרד החוץ של ישראל נמסר בשבת כי ישראל איננה מכירה את הפרשה, וכשנשאלה היום בנושא סירבה להגיב.

הבכיר מסר כי אשתרי סחר עם גורמים זרים ועסק אף במכירת ציוד אלקטרוני למוסדות צבאיים באירן. לטענת הבכיר הביטחוני, המוסד גייס את אשתרי על מנת שיאסוף מידע על המוסדות הצבאיים ועל האישים העובדים בהם. הבכיר הוסיף עוד כי המניע הראשוני למעשיו של אשתרי היה כספי, כשקיבל מסוכנים ישראלים "הלוואה" בסך 50 אלף דולר שסייעה להקל על בעיותיו הפיננסיות. כך המשיך אשתרי לספק מידע לאירן בעת ביקוריו במדינות זרות.

לדברי הבכיר, "בשל אישיותו החלשה אשתרי הודה במהרה במעשיו". זו אינה הפעם הראשונה שאירן חושפת אנשים שלטענתה ריגלו ופעלו בתחומה למען ישראל. לפני ארבע שנים נעצרו שמונה יהודים בחשד שהשתייכו לרשת ריגול למען ישראל, ונידונו ל-4 עד 13 שנות מאסרו, ומאז שוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully