וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל קלינטון: "על אובמה לנשק את ישבני"

טלי גולדשטין

29.6.2008 / 22:15

מסתבר שלנשיא ארה"ב לשעבר יכולת מדהימה לנטור טינה: לפי מקורבים, הוא עדיין זועם על ההפסד של אשתו לאובמה ואינו שש לתמוך בו

ביל קלינטון הודיע בשבוע שעבר על תמיכתו בסנאטור ברק אובמה לאחר שזה הביס את אשתו הילרי בפריימריז הדמוקרטיים. עם זאת, לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, אמר נשיא ארצות הברית לשעבר למקורבים כי על אובמה יהיה להתחנן לפני שיקבל את תמיכתו המלאה. מסתבר שזעמו של קלינטון עדיין כה חריף עד כי אפילו בעלי ברית נאמנים נדהמים לנוכח הגישה המתנשאת שלו כלפי אובמה ומאמינים כי עקשנותו של קלינטון תגרום לו בסופו של דבר לנזק תדמיתי.

בכיר במפלגה הדמוקרטית שעבד בעבור קלינטון חשף בראיון ל"טלגרף" כי קלינטון אמר לא מזמן לחבריו כי על אובמה "יהיה לנשק את ישבנו" בתמורה לתמיכתו. מקור אחר אמר שהנשיא לשעבר מעדיף לשמור על מרחק מהסנאטור השחור, מאחר שהוא עדיין אינו בטוח שזה ינצח בבחירות בנובמבר.

בהצהרה פושרת מהשבוע שעבר, אמר קלינטון בחצי פה כי, "הוא מחויב לעשות כל שביכולתו על מנת להבטיח שהסנאטור אובמה יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית". בניגוד לו, באירוע המשותף לאובמה ולסנאטורית קלינטון ביום שישי, דיבר הסנאטור על הנשיא לשעבר בחיבה רבה: "אני יודע עד כמה אנו זקוקים לביל ולהילרי. הם עשו עבודה נהדרת. אנו זקוקים להם נואשות". קלינטון עצמו לא נכח באירוע, מכיוון שחגג את יום הולדתו של נלסון מנדלה בלונדון.

עם זאת, למרות הדברים החמים הללו, אמרו עוזריו של אובמה כי הסנאטור מעוניין קודם כל לשפר את יחסיו עם הילרי קלינטון. לדבריהם, אובמה יתן ליחסיו עם הנשיא לשעבר להתפתח בהדרגה.

"לא משרת שאפשר לפקוד עליו"

זעמו של ביל קלינטון על הדרך בה תדמיתו ניזוקה במהלך הפריימריז והסילוף של כמה מאמירותיו ידוע לכל, אך אפילו חבריו הקרובים נדהמו מעוצמת הזעם. "כעסו נמשך זה זמן מה. אך כולם חשבו שהוא כבר התגבר עליו. הוא לא", אמר אותו גורם אנונימי ל"טלגרף". "הוא (קלינטון) טוען כי לא יושיט ידו לאובמה, ושעל אובמה לבוא אליו. אדם אחד אמר לי שביל אמר שעל אובמה יהיה 'לנשק את ישבני' אם הוא רוצה בתמיכתו. אינך יכול לדבר בצורה כזו על אובמה – הוא מועמד המפלגה שלך, לא איזה משרת שאתה יכול לפקוד עליו. הילרי השלימה עם המצב ועל ביל לעשות את אותו הדבר", הוסיף.

דמוקרט אחר אמר שלמרות שהסקרים מראים שלאובמה יתרון גדול על פני המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין, קלינטון עדיין מסרב להאמין שיש לו סיכוי לנצח בבחירות. "קלינטון יודע כי המפלגה תתאחד מאחורי אובמה, אך הוא אומר לאנשים כי אינו מאמין שהסנאטור יצליח, במיוחד בקרב הבוחרים בני מעמד הצווארון הלבן ממדינות המפתח", הוסיף.

ג'ו קליין, מחבר הספר השערורייתי "צבעי השלטון - תיאור בדיוני של קמפיין הבחירות של קלינטון ב-1992" - המכיר את הנשיא לשעבר כעשרים שנה, אמר כי גם הוא שמע שקלינטון "מאוד ממורמר". "הגיע הזמן שקלינטון יתגבר על ההפסד או שיעזוב הכל ויחזור להתעסק בעבודת הצדקה שלו. הוא יודע מהם החוקים. לכן מה שקורה כעת הוא קצת מוזר. אני חושב שההתנהגות שלו מזעזעת", אמר קליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully