וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: "העסקה לא תפגע בגלעד שליט"

פנחס וולף

29.6.2008 / 18:20

ח"כ מכל הקשת הפוליטית בירכו על עסקת השבויים. לבני: "גם אם העסקה התנהלה הפוך, בבחירה בין אופציות גרועות עדיף לתמוך בה"

ח"כים מכל קצווי הקשת הפוליטית הגיבו אחר הצהרים להחלטת הממשלה לאשר את עסקת השבויים. שרת החינוך יולי תמיר (עבודה) אמרה לערוץ 10 כי "אם היינו חושבים שאישור העסקה פוגע בגלעד שליט, לא היינו מאשרים אותה". כשנדרשה לפרט, אמרה כי "אנחנו במצב רגיש וצריך להסתפק בהחלטה שלנו ולא לנדב מידע".

שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) טען כי מחיר העסקה "נמוך בהרבה בהשוואה לעסקאות עבר". בראיון לקול ישראל אמר, כי העובדה שהמשא ומתן מתנהל בצל הכותרות "מחלישה אותנו". ישי הסתמך על דברי הרמטכ"ל כי העסקה לא תפגע בעסקת שליט, "אם הוא חי המחירים הגבוהים ידרבנו אותם ביחס למספרים הנמוכים שקיבל החיזבאללה".

שרת החוץ ציפי לבני אמרה במהלך ישיבת הממשלה שבה אושרה העסקה לשחרור השבויים אהוד גולדווסר ואלדד רגב כי "גם אם העסקה התנהלה הפוך ונסגרה קודם לקביעה החד משמעית האם החיילים חיים - עכשיו היא כבר מונחת לפנינו. בבחירה בין אופציות גרועות עדיף לתמוך בה".

בנוגע לשחרור סמיר קונטאר, אמרה לבני "במקרה זה השחרור יסיר ספק לגורל החטופים. הסרת חוסר הוודאות משתי משפחות היא ראויה ואם היא לא תתבצע זה לא יעזור בהקשר של רון ארד". לבני התייחסה גם לאסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת העסקה ואמרה כי היא מתנה את הסכמתה לעסקה בכך "שיובהר מראש שכמות ואיכות הפלסטינים תהיה נמוכה".

יו"ר השדולה להשבת החיילים החטופים, ח"כ זבולון אורלב, אמר בתגובה להחלטה כי "אישור העסקה משדר מסר חשוב: תדע כל אם עבריה שמדינת ישראל לעולם לא תפקיר את חייליה". לדבריו, גם אל מול השיקולים מנגד יש "להתלכד מאחורי ההחלטה ולשים בצד את כל המחלוקות".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) בירך את הממשלה על ההחלטה, ואמר כי "לפעמים הרצון הציבורי והחוסן הלאומי חשובים וחזקים יותר מהאינטרס המדיני ביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully