וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לפתוח את תיק הריגת הילדה בענאתא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.6.2008 / 19:15

"יש דין" עתר לבג"ץ נגד סגירת תיק חקירת מותה של עביר עראמין בת ה-10, שנורתה בשנה שעברה בראשה. "סגירת התיק נבעה מטעות"

הבוקר (ראשון) הוגשה עתירה לבג"ץ נגד סגירת תיק חקירת מותה של עביר עראמין, ילדה בת 10 מהכפר ענאתא, שנהרגה לאחר שנורתה בראשה בינואר 2007. בעתירה, שהוגשה בשמם של הורי הילדה, באמצעות ארגון זכויות האדם "יש דין", מתבקש בג"ץ להורות ליועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום בעוון הריגה נגד שוטר מג"ב, שעל פי החשד ירה כדורי גומי וכנראה גרם למותה של עראמין.

בחודש יולי האחרון הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי היא סוגרת את תיק החקירה ללא הגשת כתבי אישום מאחר והגיעה למסקנה כי לא ניתן לקבוע אם עביר נהרגה מקליע גומי שנורה על ידי השוטרים או מאבנים שנזרקו, לטענת שוטרי מג"ב, על ידי צעירים מהכפר. ב"יש דין" טענו כי האפשרות כי הילדה נפגעה מיידוי אבנים נשללה. "ההחלטה לסגור את תיק החקירה נסמכה בעיקר על טעות עובדתית ברורה ומובהקת", נמסר.

עביר עראמין בת ה-10 נהרגה סמוך לבית ספרה בכפר ענאתא כאשר ג'יפ של מג"ב נכנס לכפר במסגרת תצפית שערך בנקודה בכפר. שוטרי מג"ב הודו בחקירתם כי השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר גם בכדורי גומי. הערר שהגיש "יש דין" נגד סגירת תיק החקירה נדחה בחודש פברואר השנה.

"עתירה זו נוגעת בתרבות אי-הטלת אחריות הנהוגה אצלנו", אומרים עורכי הדין מיכאל ספרד ונטלי רוזן, שכתבו את העתירה. "אסור שהריגת ילדה בת 10 שיצאה בשעת ההפסקה מבית ספרה כדי לקנות סוכרייה במכולת הסמוכה תעבור ללא שום תגובה משפטית, ומותה יחלוף כאילו לא אירע דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully