וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונגוליה: רכבו על סוסים בדרך לקלפיות

גיל קדרון

29.6.2008 / 14:41

אזרחיה של האימפריה לשעבר הגיעו מכל קצוות מדינת הענק כדי לשלשל פתק בבחירות החמישיות מאז הפכה לדמוקרטיה פרלמנטרית

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מונגוליה היא המדינה ה-17 בגודלה בעולם, גדולה פי 60 מישראל, שטחה מתפרש על פני הרים וגבעות, מישורים וערבות, כשמצפונה סיביר ומדרומה סין, ואין לה מוצא לים. אולם אוכלוסייתה מונה בסך הכל שלושה מיליון איש, וכשני מיליון מתוכם נוודים שחיים באוהל המסורתי גר (Ger), שניתן לפירוק והרכבה מהירה יחסית.

כדי להגיע לבחירות שהתקיימו היום (ראשון), הגיעו לבירה אולן בטאר ולערים מרכזיות אחרות המונגולים על סוסים (שליש מאוכלוסיית הסוסים העולמית חיה במונגוליה), אופנועים ו-ואנים ישנים. הם דהרו או נסעו על דרכי העפר, שכן במונגוליה קילומטרים בודדים של כבישים סלולים, וגם אלו נהרסים כל שנה בשל מזג האוויר הקשה.

ההיסטוריה של מונגוליה רצופה מהפכים. מאוסף מקרי של שבטים, דרך האימפריה הגדולה בהיסטוריה האנושית, שתפסה שליש משטח העולם בימי גינגס חאן וצאצאיו (השתרעה מהאוקיינוס השקט במזרח ועד הונגריה במערב), ועד שהפכה למדינת חסות סובייטית שסין נגסה ממנה את חלקה הדרומי. כיום מדובר בדמוקרטיה פרלמנטרית ענייה שעורכת בחירות בפעם החמישית בלבד בתולדותיה. התוצאות צפויות להיות צמודות.

הסקרים האחרונים הראו כי מפלגת העם המהפכנית של מונגוליה, המפלגה השלטת, מובילה רק במעט על המפלגה הדמוקרטית. אם אף אחת מהשתיים לא תשיג רוב בפרלמנט בן 76 המושבים, המפלגות הקטנות עשויות להכריע את זהות מרכיבי הממשלה הבאה.

הממשלה הזו תצטרך להתמודד עם אינפלציה הגואה, שעמדה בשנה האחרונה על 15.1 אחוזים, כמו גם עם חלוקת המשאבים במדינה, ביניהם, זהב, פחם ואורניום. כלכלנים מאמינים כי ניהול נכון של המשאבים יגדיל את התוצר הלאומי ב-34 אחוזים.

  • עוד באותו נושא:
  • מונגוליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully