וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסיה האנגליקנית על סף פיצול

גיל קדרון

29.6.2008 / 15:19

שמרנים בכנסיה ה-3 בגודלה בעולם זועמים על הנטיות הליברליות של חלק מחבריהם. זעמם יוצא בעיקר נגד מינויו של בישוף הומו

משבר בכנסיה האנגליקנית. שמרנים בכנסיה, השלישית בגודלה בעולם לאחר הקתולית והמזרחית-אורתודוקסית, הביעו לא מכבר את התנגדותם נגד מה שהם רואים כפרשנות ליברלית מדי של כתבי הקודש. היום (ראשון) דווח בסוכנויות הידיעות כי בכוונת הצדדים להגיע להסכמה חדשה, שעלולה לפגוע באחידות העולמית של האנגליקנים, אולם לא תהווה פיצול רשמי.

הקרע הנוכחי בכנסיה החל ב-2003, לאחר שכנסיות אפיסקופליות בארה"ב הכריזו על ג'ין רובינסון כבישוף, מבלי להתייחס להעדופותיו החד-מיניות.

השמרנים, המגיעים מכל קצוות תבל, טוענים כי מדובר במהלך היסטורי שמתחיל תנועה שתשנה את הכנסיה בת מאות השנים. המתנגדים להם רואים בכך לא יותר מתת-חיבור נוסף בין כנסיות בעלות תפיסה דומה - תופעה נרחבת בקרב אנגליקנים . "השינוי אירע וימשיך להתפתח", מסרו השמרנים בהודעתם הרשמית.

לכנסיה האנגליקנית אין ראש כנסיה רשמי, שכן לכל מדינה יש כנסיה משלה, אולם הארכיבישוף מקנטרברי, רוון וויליאמס, ראש הכנסיה באנגליה, הנחשבת לאם הכנסיות האנגליקניות, הוא האיש אליו מופנית האצבע המאשימה של השמרנים. לטענתם, הוא נכשל בריסונם של כנסיות ליברליות שמפיצות "דבר אלוהים מוטעה".

בכנסיה האנגליקנית 77 מיליון חברים, והיא התפצלה מהכנסיה הקתולית עוד במאה ה-16. המפגש בירושלים מתקיים רק פעם בעשור, ונחשב בעיני רבים כמבחן למנהיגותו של הארכיבישוף מקנטרברי. נותר רק לראות אם אכן יקרה פיצול, בדומה לזה שקרה במאה ה-16, אז הנזיר מרטין לותר הציג את רשימת הקובלנות שלו לכנסיה הקתולית, והצית סדרת מהלכים שנודעה בשם "הרפורמציה", שהובילה להיווצרות הנצרות הפרוטסטנטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully